Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beriew / Związek Radziecki

 

Model:  Be-6

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Dwusilnikowa łódz latająca, górnopłat o całkowicie metalowej konstrukcji (oblatany w 1947 r.), używany jako samolot rozpoznawczy lotnictwa morskiego lub bombowa łódz latająca. Model Be-6 oprócz zadań patrolowych złużył  do zwalczania okrętów podwodnych oraz minowania zbiorników wodnych, Szereg maszyn dostarczono do Chin (tam występowały pod nazwą Qing 6)

 

1.1. Konstrukcja

        całkowicie metalowa

 

 

1.2. Wyposażenie

Silnik:2 x silniki gwiazdowe Szwiecow ASz-73TK

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  ASz
Maksymalna moc  2x1800kW(2400KM)każdy
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 33m
Długość 23,50m 
Wysokość 7,64m 
Masy  
Masa własna
 18 826kg
Maksymalna masa startowa  23 450kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  415km/h
Zasięg  4800km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}