Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Beriew / Związek Radziecki

 

Model: Be-4

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Jednosilnikowa łódz latająca, górnopłat. Silnik umieszczony w środkowej części skrzydła. Mógł startować z katapulty, służył na krążownikach i na okrętach liniowych radzieckiej floty na Morzu Czarnym jako pokładowy samolot rozpoznawczy. Był nazywany także KOR 2. W 1941 r. zastąpił swojego poprzednika -KOR 1.

 

1.1. Konstrukcja

         metalowa

 

1.2. Wyposażenie

 

Silnik: 9-cylindrowy silnik gwiazdowy M-62

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  M-62
Maksymalna moc  950KM
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,50 m
Długość  12m 
Wysokość  4,04m
Masy  
Masa własna
 2074kg
Maksymalna masa startowa  2730kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  375km/h
Wznoszenie maksymalne  7000m
Zasięg  960km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}