Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Antonov / Związek Radziecki

 

Model: An-4

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Jednosilnikowy wodnosamolot, dwupłat (oblatany w 1949 r.). An-4 został skonstruowany na podstawie samolotu An-2, z tym że zamiast podwozia miał zamontowane pływaki o objętości około 6 metrów sześciennych . Maszyna nazywana była również An-2W, ponieważ  oznaczenie An-4 przypisywano także samolotowi meteorologicznemu An-277  (wersja An-2)

 

1.1. Konstrukcja

  •  duralowa, półskorupowa

 

1.2. Wyposażenie

 


Silnik:
 tłokowy gwiazdowy PZL ASz-62IR
 

 

 

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  PZL
Maksymalna moc  1000KM
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 18,18-płat górny 14,24-płat dolny
Długość  14m
Masy  
Maksymalna masa startowa  5500kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  240km/h
Wznoszenie maksymalne  4000m
Zasięg  600 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}