Producent / Kraj: Junkers / Niemcy

 

Model: Ju 46

 

 

 Junkers JU-46

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy wodnosamolot przystosowany do startu z katapulty, dolnopłat o konstrukcji opartej na modelu Junkers W 34 przeznaczony do zadań na otwartym morzu (model seryjny przedstawiono w 1932 r.). Zastąpił samolot Heinkel He 58. Na statkach parowych Bremen i Europa zamontowano katapulty pneumatyczne, z których Ju 46 startował z prędkością startową 110 km/h. W porównaniu z W 34 model Ju 46 miał większe usterzenie, dzięki czemu zyskał lepsze parametry lotu z małą prędkością i lepszą sterowność. Kadłuby maszyn tego typu pomalowano na kolor czerwony, by ułatwić akcję ratowniczą po ewentualnym wodowaniu awaryjnym.

 

1.1. Konstrukcja

  metalowa

 


 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  BMW "Hornet C"
Maksymalna moc  600 KM
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 18,00 m
Długość  11,60 m
Wysokość  4,15 m
Masy  
Maksymalna masa startowa  3200 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  230 km/h
Wznoszenie maksymalne  4250 m
Zasięg  2000 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}