Producent / Kraj: Heinkel / Niemcy

 

Model: He59

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Dwusilnikowy samolot amfibia, dwupłat (oblatany w styczniu 1932 r.). Ze względu na postanowienia wersalskie próby tego samolotu bojowego z kołowym podwoziem przeprowadzone  przeprowadzone były w Lipiecku (ZSRR). Model seryjny wyposażony był w dwa pływaki ze stopów lekkich. Skrzydła wykonane były z drewna, kadłub miał poszycie płócienne. Samolot oficjalnie służył od 1935 r.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2x BMW VI 6,0 ZU
Maksymalna moc 2x 440kW (600KM)
Płatowiec dwupłatowiec 
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 23,70m
Długość  17,40m 
Wysokość  7,1m
Masy  
Masa własna
 5 630kg
Maksymalna masa startowa  9 400kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  210km/h
Wznoszenie maksymalne  5000m
Pojemność zbiorników paliwa  2700l
Zasięg  1800km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}