Producent / Kraj: Dornier / Niemcy

 

Model: Do 26 Seedler

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Czterosilnikow łódź latająca z łamanymi skrzydłami i składanymi pływakami ( oblatana 21.05.1938 r.). Cztery silniki wysokoprężne napędzały dwa śmigła pchające  i dwa śmigła ciągnące. Do 26, zaprrojektowany poczatkowo jako transatalntycki samolot pocztowy, został zbudowany dla niemieckiej Luftwaffe, gdzie służył jako samolot rozpoznawczy.

 

1.1. Konstrukcja

         czterosilnikowy grzbietopłat o konstrukcji metalowej, 

 

 

1.2. Wyposażenie

Silnik:cztery sześciocylindrowe silniki Junkers Jumo 205D 

 

 

 

 

 

3. Schemat

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Jumo
Maksymalna moc  4x 442kW (600KM)
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 30m
Długość 24,60m 
Wysokość 6,85m 
Masy  
Masa własna
 11 400kg
Maksymalna masa startowa  20 000kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  335km/h
Prędkość podróżna  304km/h
Wznoszenie maksymalne  4 800m
Zasięg  9 000km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}