Producent / Kraj: Aichi / Japonia

 

Model: M6A Seiran

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

Jednosilnikowy wodnosamolot, dolnopłatowy z dwoma pływakami. Pływaki można  było demontować, co umożliwiało użycie tego samolotu jako bombowca startującego z łodzi podwodnej. Produkcję rozpoczęto w październiku 1943 r., a zakończono wraz z końcem wojny w 1945 r. Model ten nie był nigdy więcej używany.

 

1.1. Konstrukcja

       wolnonośny dolnopłat o konstrukcji metalowej, podwozie stałe pływakowe 

 

1.2. Wyposażenie

Silnik: 1 silnik tłokowy Aichi Atsutsa 32

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Aichi Atsutsa
Maksymalna moc  1401 KM (1030kW)
Płatowiec  jednopłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,25 m
Długość  11,65 m
Wysokość  4,60 m
Masy  
Masa własna
 3 360 kg
Maksymalna masa startowa  4 245 kg
Masa użyteczna  4 895 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  475 km/h
Prędkość podróżna  300 km/h
Prędkość wznoszenia  8,6 m/s
Wznoszenie maksymalne  9900m
Zasięg  2000km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}