Producent / Kraj: FBA Hydroavions Louis Schreck / Francja

 

Model: Schreck FBA-71HMT2

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Amfibie przydzielono do I Morskiej Eskadry Obserwacyjnej oraz do Sekcji Ćwiczeń, a następnie do Eskadry Szkolnej. Od 1927 r. zaczęły służbę w Plutonie lotniczym Flotylli Rzecznej MW. Płatowiec był podobny jak wersji 17HE2, ale nieco cięższy. Miał składane podwozie i większy zbiornik paliwa.

 

1.1. Konstrukcja

        Dwupłat o konstrukcji drewnianej.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: Hispano-Suiza 8ab o mocy 132 kW (180 KM)

 

 

 

 

2. Schemat 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent Hispano-Suiza 8ab
Maksymalna moc 132 kW (180 KM)
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,87m
Długość  8,94m
Wysokość  3,55m
Masy  
Masa własna
 1 090 kg
Maksymalna masa startowa  1 350 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  170 km/h
Prędkość lądowania  90 km/h
Pułap  4000 m
Zasięg 400-500 km

 

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}