Producent / Kraj: FBA Hydroavions Louis Schreck / Francja

 

Model: Schreck FBA-71HE2

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Zgodnie z przeznaczeniem przydzielono je do Sekcji Ćwiczeń, gdzie służyły do szkolenia i treningu pilotów łodzi latających. Wmiarę potrzeb brano na krótki czas do Morskiej Eskadry Obserwacyjnej. Najdłużej w służbie pozostał Schreck nr 4-4 który był osobistym samolotem dowódcy MDL aż do 1939 r.

 

1.1. Konstrukcja

        Dwupłat o konstrukcji drewnianej.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: Hispano-Suiza 8aa o mocy 110 kW (150 KM)

 

 

 

 

2. Schemat 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent Hispano-Suiza 8aa
Maksymalna moc 110 kW (150 KM)
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,87m
Długość  8,94m
Wysokość  3,20m
Masy  
Masa własna
 890 kg
Maksymalna masa startowa  1 150 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  162 km/h
Prędkość lądowania  80 km/h
Pułap  5000 m
Zasięg 400 km

 

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}