Producent / Kraj: Chantiers Aéro-Maritimes de la Seine / Francja

 

Model: CAMS-30E

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis: szkolno-trenigowy wodnosamolot zamówiony w 1923 r. Samoloty jakkolwiek z przeznaczenia szkolne pełniły służbę na przemian w eskadrze obserwacyjnej i w sekcji ćwiczeń vel eskadrze szkolnej.

 

1.1. Konstrukcja

        Dwupłat o konstrukcja mieszanej, podwozie klasyczne – chowane w locie.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik:  Hispano-Suiza 8E o mocy 110 kW (150 KM).

 

 

 

 

2. Schemat 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent Hispano-Suiza 8E
Maksymalna moc  110 kW(150 KM)
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 12,40m
Długość  9,38m
Wysokość  3,12m
Masy  
Masa własna
 850 kg
Maksymalna masa startowa  1 360 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  150 km/h
Prędkość podróżna 120 km/h
Pułap  300 m
Zasięg 400 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}