Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Jakowlew AIR-3

Jakowlew AIR-3 -
był dalszą modyfikacją konstrukcji samolotu treningowego AIR-2.
Po poprzedniku odziedziczył kadłub, podwozie, usterzenie i układ napędowy, zbudowany został jednak w układzie górnopłata, a nie dwupłata. Samolot ukończono latem 1929r., 6 września tego samego roku pobito na nim międzynarodowy rekord na trasie Mineralne Wody-Moskwa pokonując 1835 km ze średnią prędkością 166,8 km/h. Produkcji seryjnej nie podjęto.

AIR-3 nosił imię "Pionierskaja Prawda"

Konstrukcja: całkowicie drewniany, dwumiejscowy jednosilnikowy górnopłat zastrzałowy. Podwozie stałe. Napęd stanowił silnik gwiazdowy Walter I o mocy 60 KM, w 1931r. wymieniony na silnik gwiazdowy M-23 o mocy 65 KM.

Dane techniczne (wersja z silnikiem Walter):

Rozpiętość

11,0 m

Długość

7,1 m

Wysokość

2,3 m

Powierzchnia nośna

16,5 m2

Masa własna

392 kg

Masa całkowita

762 kg

Prędkość maksymalna

146 km/h

Pułap

4200 m

Zasięg

1835 km


                                                                                      
Opracował: Paweł Szczepaniec