Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


 Be-103-MAKS2007 Berijew Be-103

 

Be-103 – rosyjski samolot-amfibia zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Berijewa, przeznaczony do przewozu pasażerów i niewielkich ładunków na obszarach Syberii i Dalekiego Wschodu oraz północnych rejonach Rosji.

 

Konstrukcja - Be-103 jest całkowicie metalowym dolnopłatem, napędzanym dwoma silnikami tłokowymi z trójłopatowymi śmigłami, umieszczonymi na poziomych wysięgnikach po obydwu stronach kadłuba nad centropłatem.
Takie położenie zapewnia ochronę silników przed rozbryzgami wody podczas startu i lądowania. Skrzydła skośne (22°), wyposażone w sloty. Niskie zamontowanie skrzydeł umożliwiło rezygnacje z wyposażania płatów w klapy dzięki wykorzystaniu podczas startu samolotu z powierzchni wody tzw. efektu powierzchniowego.
Samolot posiada chowane podwozie trójzespołowe z podparciem przednim. Usterzenie klasyczne, płytowe, statecznik poziomy znajduje się w połowie wysokości statecznika pionowego.

 

Dane techniczne:
Napęd: 2 Silniki tłokowe Continental IO-360-ES4 o mocy 157 kW każdy
Rozpiętość: 12,72 m
Długość: 10,65 m
Wysokość: 3,72 m
Powierzchnia nośna: 25,1 m²
Masa własna: 1 730 kg
Masa startowa: 2 270 kg
Prędkość maksymalna: 265 km/h
Pułap: 5 000 m
Zasięg: 845 km
Rozbieg: 570 m na lądzie, 280 m na wodzie
Dobieg: 200 m na lądzie, 320 m na wodzie
Liczba miejsc: 5

 

wikipedia.org