Junkers T 26 w wersji z jednym płatem
Junkers T 26 – niemiecki, jednosilnikowy samolot szkoleniowy budowany przez firmę Junkers w 1925 roku.
Junkers T 26 był kontynuacją konstrukcji T 19 (z 1922), T 21 (z 1923) oraz T 23 (z 1923 roku). Podobnie jak model T 23, występował w wersji jedno- i dwupłatowej. Jak podawał producent trzy osoby były w stanie 15 minut zdemontować drugie skrzydło, przerabiając dwupłat na jednopłat. Jako, że wersja dwupłatowa miała słabsze osiągi, więc w przypadku modelu T 26 często z niej rezygnowano. Mimo ostrej konkurencji na rynku samolotów szkoleniowych był używany w szkołach pilotażu dzięki swoim zaletom konstrukcyjnym. Wyprodukowano 6 egzemlarzy tego modelu.
Dane tecniczne:
Napęd 6-cylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem Junkers L1 a o mocy 59 kW (80 KM)
Rozpiętość: 13,15 m
Długość: 7,54 m
Wysokość: 2,72 m
Powierzchnia nośna: 21,50 m² (jednopłat) / 33,20 m² (dwupłat)
Masa startowa: 730 kg (jednopłat) / 805 kg (dwupłat)
Prędkość maks. 130 km/h (jednopłat) / 115 km/h (dwupłat)
wikipedia.org