Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Heinkel He 178

Heinkel He 118 - W 1936r. E. Heinkel rozpoczął współpracę z niemieckim fizykiem prowadzącym prace nad napędem odrzutowym - Pabstem von Ohain. We wrześniu 1937r. był gotów zbudowany przez niego silnik na ciekły wodór oznaczony HeS 1. W marcu 1938r. ukończono mocniejszy i łatwiejszy w obsłudze silnik HeW 3 na paliwo konwencjonalne. Po wypróbowaniu go w samolocie Heinkel He 118 opracowano jego ulepszoną wersję HeW 3b oraz podjęto decyzję o zbudowaniu samolotu doświadczalnego, na którym dalsze próby napędu odrzutowego mogłyby zostać przeprowadzone. Samolot ten otrzymał oznaczenie Heinkel He 178. Duża średnica silnika była przyczyną wysokiego umieszczenia kabiny pilota oraz narzuciła układ grzbietopłata pozwalający na bezkolizyjne przeprowadzenie tuneli przelotowych przez kadłub. Samolot został oblatany 24 VIII 1939r. Po ukończeniu prób został umieszczony w muzeum, gdzie w 1943r. został zniszczony w wyniku nalotu lotnictwa alianckiego.

Heinkel He 178 był pierwszym na świecie samolotem latającym wyłącznie z napędem turboodrzutowym.

 

Konstrukcja: mieszana, kadłub metalowy, skrzydła i usterzenie drewniane. Jednosilnikowy, jednomiejscowy górnopłat wolnonośny. Podwozie wciągane w locie. Napęd stanowił turbinowy silnik odrzutowy HeS 3 B o ciągu 441 kW (450 kG).

Dane techniczne:

Rozpiętość

8 m

Długość

7,48 m

Powierzchnia nośna

7,9 m2

Masa całkowita

2000 kg

Prędkość maksymalna

850 km/h

                                                                                                      Opracował: Paweł Szczepaniec