Producent / Kraj: Projekt Rządowy/ Niemcy

 

Model: Lippisch Aerodyne E1

 

 

 

lippisch aerodyne 

 

 

 

1. Opis: Jendosilnikowy samolot doświadczalny pionowego startu bez skrzydeł i bez załogi. Podczas konstruowania wykorzystano wyniki badań pierścieniopłatów przeprowadzonych w USA przez Aleksandra Lippischa (1894-1976r).Maszyna powstała na zlecenie rządu RFN.Siła nośna i napędowa skpiona została w jednym elemencie - skrzydle pierścieniowym z dyszą.Samolot przeznaczony był do bezzałogowych lotów.

 

1.1. Konstrukcja : bezzałogowy samolot,wyposarzony w skrzydła pierścieniowe z dyszą.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: MTU 60022 A-3 o mocy 271 kW (368 KM).

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  MTU 60022 A-3
Maksymalna moc  271 kW (368 KM)
Budowa skrzydeł  skrzydło pierścieniowe z dyszą
Wymiary
 
Średnica dmuchawy
 1,90m
Długość  5,50m
Masy  
Maksymalna masa startowa  435 kg

 

 


źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}