Producent / Kraj: Horten / Niemcy

 

Model: Ho IX

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Latające skrzydło z dwoma silnikami odrzutowymi o mieszanej konstrukcji (oblatany 1944 r.) Samolot zamówiło niemieckie ministerstwo lotnictwa (RLM), które chciało mieć samolot osiągający prędkość 1000 km/h w promieniu 100 km i przenoszący bomby o masie 1000 kg. Prace zakończono na lotach testowych

 

1.1. Konstrukcja

  • dwusilnikowy (odrzutowy)dolnopłat o konstrukcji mieszanej, stalowo-drewnianej z powłoką/domieszką węgla/popiołu do kleju jako technologia stealth
  • kabina zakryta
  • podwozie chowane w locie
 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Jumo 004 B-2 
Maksymalna moc  2 x 8,8 kN
Zastosowanie  Samolot doświadczalny
Załoga  1
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,78 m
Długość  7,47 m 
Wysokość  2,80 m
Masy  
Masa własna
 4 800 kg
Maksymalna masa startowa  5 776 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  1000 km/h
Pułap  15 600 m
Zasięg  1 930 m 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}