Producent / Kraj: Heinkel / Niemcy

 

Model: He 176

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Rakietowy samolot doświadczalny z jednym silnikiem odrzutowym, wolnonośny średniopłat (oblatany 20.06.1939 r.). Od 1935 r. Werner von Braun pracował nad przystosowaniem swego silnika rakietowego do napędzania samolotów; początkowo do przeprowadzania prób wykorzystywał kadłub He 112, następnie skonstruował specjalny samolot rakietowy He 176. Prace nad projektem przerwano we wrześniu 1939 r. 

 

1.1. Konstrukcja

  • drewniana
 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Walter HWK R1
Maksymalna moc  6,77 kN
Zastosowanie  Samolot rakietowy
Załoga  1
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 5 m
Długość  5,20 m 
Wysokość  1,5 m 
Masy  
Masa własna
 900 kg
Maksymalna masa startowa  1 600 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  750 km/h
Prędkość podróżna  345 km/h
Pułap  9 000 m 
Zasięg  110 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}