Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Curtiss / USA

 

Model: A-8

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy lekki samolot bombowy w układzie dolnopłatu (oblatany w 1931 r.). Po licznych próbach samolot wszedł do wyposażenia korpusu lotniczego USA, z czasem został jednak zastąpiony modelem A-12.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  silnik rzędowy Curtiss V-1570
Maksymalna moc  600 KM
Uzbrojenie  4 km kal. 7,62 mm strzelający do przodu, 1 ruchomy km kal. 7,62mm dla strzelca ogonowego, 10 bomb o masie 13,6 kg każda w komorze bombowej, 5 bomby o masie 55 kg każda powieszona pod skrzydłem
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,58 m
Długość  9,75 m 
Wysokość  2,4 m 
Masy  
Masa własna
 1 774 kg
Maksymalna masa startowa  2 670 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  294 km/h
Pułap  5 500 m
Zasięg  770 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}