Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Iljuszyn Ił-6

Iljuszyn Ił-6
- W 1942r., gdy minęło największe zagrożenie ze strony armii niemieckiej, zapoczątkowano prace nad nowym bombowcem dalekiego zasięgu. Zamierzano zastosować silniki wysokoprężne pozwalające, ze względu na mniejsze zużycie paliwa, na wydłużenie zasięgu. Iljuszyn przedstawił projekt całkowicie metalowego dolnopłata oznaczonego Ił-6. Oblot samolotu odbył się 7 VIII 1943r. Prototyp okazał się prosty w pilotażu, niestety zastosowane silniki ACz-30B okazały się bardzo zawodne i wykazywały niedobór mocy. Latem 1943r. wymieniono je na silniki ACz-30BF, zmieniono również kształt i powierzchnię usterzenia poziomego. Ostatecznie dowództwo radzieckie nie zdecydowało się na uruchomienie produkcji seryjnej. Zadecydowały o tym zbyt mała prędkość prototypów i rozpoczęcie produkcji bombowca Jer-2 z identycznymi silnikami. Ukończono jedynie 2 egzemplarze prototypowe.

Konstrukcja: całkowicie metalowy dolnopłat, 4 osoby załogi, podwozie chowane w locie. Zastosowano dwa 24-cylindrowe silniki rzędowe chłodzone cieczą Acz-30B o mocy 1500 KM lub Acz-30BF o mocy 1900 KM

Uzbrojenie: 3 działka Sz-20 kal. 20 mm w I prototypie lub 5 takich działek w II prototypie. Ładunek bomb maksymalny – 4500 kg, normalny – 2000 kg.

Dane techniczne:

Rozpiętość

26 m

Długość

16,47 m

Powierzchnia nośna

84,8 m2

Masa własna

11 690 kg

Masa całkowita

15 600 kg

Masa maksymalna

18 650 kg

Prędkość maksymalna

465 km/h

Pułap

7000 m

Zasięg

4000 km


                                                                                       Opracował: Paweł Szczepaniec