Producent / Kraj: Heinkel / Niemcy

 

Model: He 177 Greif

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy ciężki samolot bombowy, wolnonośny średniopłat (oblatany 19.11.1939 r.), wyposażony w dwa podwójne silniki z których każdy napędzał czterołopatowe śmigło. Pierwsze maszyny seryjne (wersja A-1) nie były zbyt udane. W 1942 r. pojawiła się nieco dłuższa wersja A-3, a w 1943 r. - liczniejsza wersja A-5.

 

1.1. Konstrukcja

  • czterosilnikowy,
  • dwuśmigłowy średniopłat o konstrukcji metalowej,
  • kabina zakryta,
  • podwozie chowane w locie
 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Dailmer-Benz DB 610A-1/B-1
Maksymalna moc  2200 kW (2990 KM)
Uzbrojenie  ruchomy karabin maszynowy MG 81J kalibru 7,92 mm, 2 x działko MG 151 kalibru 20 mm, podwójny karabin maszynowy MG 81Z kalibru 7,92 mm, 2 x karabin maszynowy MG 131 kalibru 13 mm, bomby o masie do 2800 kg, opcjonalnie: miny morskie LMA III,
Załoga 6
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 31,44 m
Długość  19,40 m
Wysokość   6,40 m
Masy  
Masa własna
 16900 kg
Maksymalna masa startowa  31000 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  488 km/h
Prędkość podróżna  340 km/h
Pułap  8000 m
Zasięg  5500 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}