
PZL P.9 - oznaczenie to miała nosić wersja seryjna powstała po wprowadzeniu poprawek w konstrukcji prototypu PZL P.9/II. Ponieważ w Polsce nie produkowano silników rzędowych, a konstruktor broniący swojej koncepcji już nie żył (zginął 21 III 1931r. w wypadku amfibii PZL.12), prace nad PZL P.8 i jego odmianami rozwojowymi przerwano. Produkcja seryjna PZL P.9 nie doszła do skutku.
Konstrukcja: metalowa, jednosilnikowy, jednomiejscowy górnopłat zastrzałowy, podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd miał stanowić silnik rzędowy widlasty 12-cylindrowy Lorraine-Dietrich 12H Petrel o mocy 497 kW (675 KM).
Uzbrojenie: 2 k.m. kal. 7.7 mm
Dane techniczne (PZL P.8/II):
Rozpiętość |
10,5 m |
Długość |
7,56 m |
Wysokość |
2,75 m |
Powierzchnia nośna |
18 m2 |
Masa własna |
1102 kg |
Masa całkowita |
1573 kg |
Prędkość maksymalna |
350 km/h |
Pułap |
9000 m |
Zasięg |
650 km |