PZL P.8/II

PZL P.9 - oznaczenie to miała nosić wersja seryjna powstała po wprowadzeniu poprawek w konstrukcji prototypu PZL P.9/II. Ponieważ w Polsce nie produkowano silników rzędowych, a konstruktor broniący swojej koncepcji już nie żył (zginął 21 III 1931r. w wypadku amfibii PZL.12), prace nad PZL P.8 i jego odmianami rozwojowymi przerwano. Produkcja seryjna PZL P.9 nie doszła do skutku.

 

Konstrukcja: metalowa, jednosilnikowy, jednomiejscowy górnopłat zastrzałowy, podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd miał stanowić silnik rzędowy widlasty 12-cylindrowy Lorraine-Dietrich 12H Petrel o mocy 497 kW (675 KM).

 

Uzbrojenie: 2 k.m. kal. 7.7 mm

 

Dane techniczne (PZL P.8/II):

Rozpiętość

10,5 m

Długość

7,56 m

Wysokość

2,75 m

Powierzchnia nośna

18 m2

Masa własna

1102 kg

Masa całkowita

1573 kg

Prędkość maksymalna

350 km/h

Pułap

9000 m

Zasięg

650 km

 
Opracował: Paweł Szczepaniec