
W 1928r. samolot poddano licznym przeróbkom. Oprócz usunięcia wad, na życzenie lotnictwa wojskowego zainstalowano dodatkowy zbiornik paliwa. Wojsko zażądało również łatwej zmiany wyposażenia umożliwiającej szybką przeróbkę samolotu z podstawowej wersji myśliwskiej na wersję dalekiego rozpoznania lub bombową. W efekcie PWS-1 otrzymał nowy metalowy płat oraz nowe usterzenie ogonowe. Oznaczenie prototypu zmieniono na PWS-1bis. Okazało się, że mimo przeróbek samolot w wersji myśliwskiej jest za mało zwrotny, a w wersji bombowej ma zbyt mały udźwig. Prototyp wrócił do wytwórni celem dalszych przeróbek. 29 X 1929r. zdecydowano o przerwaniu prac nad PWS-1.
Konstrukcja: mieszana, jednosilnikowy, dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy. Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił 12-cylindrowy silnik rzędowy Lorraine-Dietrich LD-12Eb o mocy 331 kW (450 KM).
Uzbrojenie: 2 k.m. Vickers obsługiwane przez pilota oraz 2 k.m. Lewis strzelca/obserwatora. Samolot miał przenosić 400 kg bomb.
Dane techniczne (PWS-1bis):
Rozpiętość |
12,65 m |
Długość |
8,37 m |
Wysokość |
3,34 m |
Powierzchnia nośna |
30,5 m2 |
Masa własna |
1445 kg |
Masa całkowita |
1990 kg |
Prędkość maksymalna |
232 km/h |
Pułap |
5500 m |
Zasięg |
700 km |
Opracował: Paweł Szczepaniec