

Kabina pilota jest jednoosobowa. Pilot ma wygodną, półleżącą pozycję z pełną regulacją dla nóg i pochylenia pleców co zapewnia doskonałą widoczność i konfort nawet w wielogodzinnych lotach. Oszklenie kabiny jest Jednoczęściowe, wykonane z plexi (MECAPLEX Szwajcaria). Tablica przyrządów przy otwieraniu kabiny podnosi się wraz z oszkleniem. Materiał z którego wykonane jest oszklenie kabiny LAK-17B posiada filtr UV 99%, co oznacza, że tylko 1% UV jest przepuszczane.
Wysuwane podwozie jest amortyzowane i wyposażone w koło pneumatyczne o wymiarach opony 350x135mm. Hamulec koła jest uruchamiany dźwignią przy drążku sterowym. Pedały steru kierunku mają regulację umożliwiającą zmianę położenia w locie. Opróżnianie balastu wodnego w skrzydłach i ogonie jest możliwe rozdzielne lub automatyczne - razem. Zaczep holowniczy zamontowany jest w punkcie umożliwiającym również efektywne holowanie za wyciągarką. Statecznik poziomy w układzie "T" w LAK-17B zapewnia doskonałą stabilność w locie poziomym i krążeniu. W stateczniku pionowym znajduje się zbiornik na balast o pojemności 8 ltr, zapewnia on precyzyjne dobranie najkorzystniejszego położenia środka ciężkości w locie. W stateczniku pionowym zamontowana jest również antena VHFdo radiostacji.
LAK 17BT to wersja szybowca z silnikiem dolotowym. Napęd szybowca - silnik SOLO 2350 jest kontrolowany przez panel ILEC MCU. Podnoszenie i opuszczanie napędu jest uruchamiane mechanicznie, mechanizm ma elektroniczne zabezpieczenie przed zbyt wczesnym samouruchomieniem silnika. Zbiornik paliwa ma pojemność 8 itr co zapewnia około 45 min ciągłej pracy silnika, który pracuje na pełnych obrotach zapewnia on wznoszenie około 1,8 m/sek przy masie szybowca 360 kg, 1,3 m/sek przy masie 550 kg. Sprawdzono również start z wykorzystaniem własnego napędu - przy masie startowej 350 kg szybowiec potrzebuje 500 m trewiastego rozbiegu do wzniesienia się na wysokość 15 m.
Dane techniczne szybowca tutaj
LAK - Prod - lak.info.pl