|
|||||
|
|||||
1. Opis IS-5 Kaczka to jednomiejscowy szybowiec doświadczalny o układzie konstrukcyjnym kaczki. Szybowiec został skonstruowany przez inż. T. Kostię i inż. I. Kaniewską jedynie na potrzeby lotów eksperymentalnych. Szybowiec z numerem SP-821 został oblatany w 1949 roku, a w 1951r. wstrzymano prace eksperymentalne nad tym modelem. Samolot cechował kadłub skorupowy, wykonany z drewna, który umożliwiał rozchylenie tyłu. Model IS-5 "Kaczka" zyskał sławę u polskich pilotów dzięki układowi lotnemu szybowca. Na chwilę obecną nie zachował się żaden egzemplarz modelu IS-5, a ostatni istniejący spłonął na skutek pożaru w Łódzkim Aeroklubie. |
|||||
|
|||||
2. Schemat |
|||||
![]() |
3. Dane techniczne
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
11,56 m |
Długość | 4 m |
Wysokość | 2,2 m |
Powierzchnia nośna | 15 m2 |
Masy | |
Masa własna
|
120,7 kg |
Maksymalna masa startowa | 205,7 kg |
Osiągi samolotu | |
Maksymalna prędkość | 140 km/h |
Dopuszczalna prędkość nurkowania | 180 km/h |
Prędkość minimalna | 63 km/h |