
Kalinin K 7 - pierwszy lot 11 sierpnia 1933 roku.
W latach 30 tych Rosjanie obsesyjnie myśleli by tworzyć samoloty ogromnych rozmiarów. W tamtym czasie zaproponowano użycie maksymalnie dużą ilość śmigieł by unieść w powietrze olbrzymi samolot przypominający fortecę . Napęd odrzutowy nie został jeszcze wprowadzony.
Niewiele zdjęć pozostało zachowanych z tamtych czasów z powodu tajności badań prowadzonych nad projektami. Działa , w które zaopatrzony jest ten ,,olbrzym” zaprezentowane są na dwóch ostatnich zdjęciach.
Kalinin K-7 (z rosyjskiego Калинин К-7) był ciężkim, eksperymentalnym samolotem, zaprojektowanym i testowanym przez ZSRR na początku lat 30-tych. W wersji pasażerskiej siedzenia rozmieszczone wewnątrz na odległość 2,3 m. kadłub powstał w wyniku stopienia KhMa- stali chromowo-molibdenowej. Oryginalny projekt odwoływał się do 6 silników umiejscowionych na krawędziach skrzydeł , lecz gdy przewidywana masa załadunku była przekroczona projektanci dołożyli 2 silniki , po jednym na każde skrzydło.
Pierwszy lot K-7 odbył się 11 sierpnia 1933 roku. Następnie 21 listopada 1933 samolot rozbił się z powodu błędów konstrukcyjnych jednego z wysięgników znajdujących się na ogonie, zabijając przy tym 14 osób na pokładzie oraz 1 na ziemi . Pomimo wykonania 2 kolejnych prototypów , projekt odwołano w 1935 roku przed jego ukończeniem.
Specyfikacja
Charakterystyka ogólna:
- Pojemność 120 pasażerów
- Długość 28 m
- Rozpiętość skrzydeł 53 m
- Wysokość- ()
- Powierzchnia skrzydeł- 454 m2
- Waga pustego samolotu- 24,400 kg
- Waga załadowanego samolotu: 38000kg
Wyniki;
Maksymalna prędkość 225 km/h
Maksymalna wysokość 4000m
Współczynnik wagi samolotu w obszarze skrzydeł 84kg/m2
tłumaczenie: Anna Grzegorek
na podst. wikipedia.pl