Wyczekiwana gra autorstwa Martina Wallace’a „Aeroplany - Pionierzy Lotnictwa” wreszcie wylądowała w Polsce. „Aeroplany- Pionierzy Lotnictwa” przybliża epokę dwudziestolecia międzywojennego z perspektywy tworzenia komercyjnych linii lotniczych. 

 

 

Dzięki grze można poznać problemy i wyzwania, jakie towarzyszyły pionierom komercyjnej awiacji, która zrewolucjonizowała podróże umożliwiając rozwój turystyki, szybką komunikację biznesową i ekspresowy przewóz ładunków. W polskiej edycji jako jedynej na świecie dostępna jest dodatkowa karta - polskiego samolotu PWS-24bis.

 

 

 

 

 

Samolot był wynalazkiem rewolucyjnym, gdyż unosił się i przemieszczał w powietrzu mocą własnego silnika, a nie jak wcześniej balony i szybowce tylko dzięki sile wiatru. Dwudziestolecie międzywojenne rozpoczęło nową erę – komercyjnego wykorzystania samolotów dla celów prywatnego transportu i komunikacji. W 1919 r. powstają w Berlinie i Paryżu pierwsze komercyjne linie lotnicze. W 1921 r. powstają w Polsce linie lotnicze Aero-Targ obsługujące połączenia krajowe dowożące uczestników targów do Poznania. Piloci-śmiałkowie podejmujących się brawurowych wyczynów: w 1919 r. Alcock i Brown bez lądowania pokonują Atlantyk, w 1927r Ch. Lindbergh samotnie przelatuje z Nowego Jorku do Paryża zapoczątkowując tym samym erę lotów transkontynentalnych. Kolejne linie lotnicze powstają jak grzyby po deszczu.

 

 

Gra „Aeroplany” pozwala odkryć ten fascynujący czas – okres narodzin komercyjnej awiacji. Dzięki grze możesz poznać i doświadczyć trudności i triumfów pionierów pasażerskich linii lotniczych, którzy budowali pierwsze lotniska i tworzyli pierwsze systemy obsługi lotów w Europie i na całym świecie. Poznaj epokę, w której rozwój awiacji pasażerskiej znacząco zwiększył możliwości podróży interkontynentalnych, a linie lotnicze rozpoczęły walkę o dominację w regionach świata, które obsługują. A zatem, zapraszamy na pokład!

 

 

 

Celem graczy jest stworzenie jak najbardziej rentownych linii lotniczych, które w sposób efektywny przewożą pasażerów umożliwiając im początkowo podróże wyłącznie po Europie, a w dalszych etapach gry, po całym świecie. Tworząc swoje przedsiębiorstwo lotnicze gracz musi w odpowiedni sposób wykorzystać przyznane mu subsydia na zakup coraz doskonalszych samolotów zdolnych przetransportować coraz więcej, a co często istotniejsze, również coraz dalej. Należy jednak pamiętać o ryzyku, jakie niosło ze sobą wytyczanie nowych tras powietrznych i planując dalekie wojaże dokładnie sprawdzić swoją maszynę, bo zdarzają się awarie silnika. W miarę rozwoju konkurencyjnych linii lotniczych coraz trudniejsza staje się również walka o pasażerów, którzy pragną latać coraz dalej. „Puste nogi” powodują straty i spadek rentowności linii lotniczych, co przekłada się na utratę punktów zwycięstwa. Dbałość o rozbudowę i modernizację floty aeroplanów pozwala minimalizować te straty, a najlepsze maszyny podnoszą prestiż linii lotniczych i dają graczowi dodatkowe punkty zwycięstwa.

 

 

 

Szczegółowy opis gry dostępny jest na stronie internetowej www.aeroplany.eu

 

 

aeroplany.eu