Producent / Kraj: Platzer / Niemcy

 

Model: Kiebitz

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot ultralekki, dwupłat o kompozytowej konstrukcji z dwoma usytuowanymi za sobą miejscami. Oferowane są modele w klasie 330 i 400 kg masy startowej, wyposażone w różne silniki. Maszyna jest samolotem do samodzielnego zmontowania, oferowanym bez gotowych podzespołów, ale z licencją i instrukcją montażu.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Nissan 12P
Maksymalna moc  50 KM
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 7.6 m
Długość  6.9 m
Masy  
Masa własna
 200 kg
Maksymalna masa startowa  330 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  140 km/h
Prędkość podróżna  125 km/h

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Piper / USA

 

Model: J3c Cub

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot sportowy, górnopłat, którego początki sięgają lat 30. Od 1937 r. wyprodukowano około 20 000 egzemplarzy. Początkowo małą moc silnika zwiększono do ponad 60 kW.

 

1.1. Konstrukcja

  • mieszana,
  • kryty płótnem
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent   Continental A-75-9
Maksymalna moc  66 KM
Załoga  1
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,74 m
Długość  6,8 m
Wysokość  2,1 m
Masy  
Masa własna
 310 kg
Maksymalna masa startowa  520 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  135 km/h
Prędkość podróżna  110 km/h
Pułap  3600 m
Zasięg  300 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Messerschmitt / Niemcy

 

Model: Bf 108

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot sportowo-turystyczny, dolnopłat (z 1934 r.); ustawiono na nim wiele rekordów wysokości i odległości. Zanim Luftwaffe złożyło duże zamówienie na samoloty tego typu, wielu użytkowników prywatnych eksploatowało je jako maszyny turystyczne. Podczas II wojny śwatowej Bf 108 wykorzystywano jako samoloty łącznikowe lub szkolne przygotowujące do pilotażu myśliwca Bf 109.

 

1.1. Konstrukcja

  • dolnopłat o konstrukcji metalowej,
  • kabina zakryta,
  • podwozie chowane w locie
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Argus As 10C-3
Maksymalna moc  176 kW (240 KM)
Załoga  4
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10,612 m
Długość  8,206 m
Wysokość  2,02 m
Masy  
Masa własna
 880 kg
Maksymalna masa startowa  1380 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  303 km/h
Prędkość podróżna  265 km/h
Pułap  4800 m
Zasięg  1000 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Messerschmitt / Niemcy

 

Model: M 17

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot sportowy o drewnianej konstrukcji; pierwszy samolot silnikowy Willy'ego Messerschmitta (z 1925 r.). Wyprodukowano około ośmiu maszyn tego typu. W 1926 r. M 17 jako pierwszy lekki samolot na świecie pokonał Alpy Środkowe.

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Bristol Cherub II
Maksymalna moc  29 KM
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11.60 m
Długość  5.85 m
Wysokość  1.5 m
Masy  
Masa własna
 186 kg
Maksymalna masa startowa  370 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  140 km/h
Prędkość podróżna  125 km/h
Pułap  600 km
Zasięg  4 000 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Junkers / Niemcy

 

Model: T 27

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot doświadczalny, górnopłat z możliwością zamontowania drugiego, mniejszego skrzydła (oblatany w 1925 r.). Został zbudowany w celu przetestowania róznych właściwości lotu maszyny wyposażone w silniki mocniejsze niz w modelu T26. Po lotach testowych i montażu silnika Junkers L-1 ponownie przerobiono go na T 26.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  silnik rotacyjny Clerget
Maksymalna moc  96 kW (130 KM)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 13,15 m
Długość  7,54 m
Wysokość  2,72 m
Masy  
Maksymalna masa startowa  805 km/h
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  130 km/h

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

źródło zdjęcia: www.junkers.de

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Opisy polskich maszyn, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA
Opisy zagranicznych maszyn lotniczych, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA