Producent / Kraj: Breguet / Francja

 

Model: 763

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot pasażerski-transportowy (pierwszy lot 15.02.1949 r.), wolnonośny średniopłat z dwuczęściowym usterzeniem poziomym i dwoma sterami kierunku. Miał kadłub z dwoma pokładamim, dzięki którym można było przewozić tylko pasażerów, tylko ładnuki lub ładunki i pasażerów. Pokład dolny mozna było załadować przez duże tylne drzwi ładunkowe.

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4 x Pratt&Whitney R-2800
Maksymalna moc  4 x 1765 kW (2400 KM)
Liczba pasażerów  107-135
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 43 m
Długość  29,90 m
Masy  
Maksymalna masa startowa  51 600 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna   380 km/h
Pułap  6 000 m
Zasięg  4 000 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Breguet / Francja

 

Model: 941

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot pasażersko-transportowy typu STOL (pierwszy lot prototypu 1.01.1961 r.), wolnonośny górnopłat z tradycyjnym ustrzerzeniem. Duże skrzydła i klapy kierujące przepływ powietrza na całej rozpiętości skrzydeł pozwoliły osiągnąć dobre parametry lotu z małą prędkością, co zostało zademonstrowane podczas startów z dróg publicznych i lądowań na nich.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  8x Turboméca Turmo IIID
Maksymalna moc  8 x 970 kW
Załoga  55-60
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 23,40 m
Długość  23,75 m
Wysokość  9,65 m
Masy  
Masa własna
 13460 kg
Maksymalna masa startowa  26500 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  450 km/h
Prędkość podróżna  400 km/h
Pułap  9500 m
Zasięg  3100 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Avro / Wielka Brytania

 

Model: 536

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy, dwupłatowy samolot wielozadaniowy służący do lotów rekreacyjnych na krótkich trasach (pierwszy lot prototypu odbył się w 1919 r.). Maszyna powstała na podstawie konstrukcji wojskowego Avro 504 z przedłużonymi skrzydłami i mocniejszym silnikiem. Pasażerowie siedzieli w dwóch podwójnych fotelach za pilotem.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Bentley B.R,-1
Maksymalna moc  111 kW ( 152 KM)
Liczba pasażerów  4 + 1
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,20 m
Długość  9,07 m
Wysokość  3,18 m
Masy  
Masa własna
 649 kg
Maksymalna masa startowa  1 010 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  300 km/h
Pułap  3 660 m
Zasięg  300 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Zdjęcie obrazu: flyingmachines.ru

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Sud  / Francja

 

Model: Est Languedoc

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot pasażerski (oblatany 17.09.1945 r.). Zaprojektowany jeszcze przed wojną w zakładach Blocha, zbudowany już po wojnie w Tuluzie. Od roku 1946 maszyna latała na trasie z Paryża do Algieru i Casablanki oraz do różntych stolic europoejskich.  Klka maszyn służyło również w Polskich Liniach Lotniczych  LOT.  Do roku 1970 samoloty te używałe były do eksperymentów z silnikami i bronią zdalnie sterowaną. 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4 x Pratt&Whitney Twin Wasp
Maksymalna moc  4 x 880 kW (1200 KM)
Liczba pasażerów 33 + 5
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 29,38 m
Długość  24,24 m
Masy  
Maksymalna masa startowa  23 700 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  405 km/h
Pułap  7 200 m
Zasięg  3 200 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Opisy polskich maszyn, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA
Opisy zagranicznych maszyn lotniczych, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA