Producent / Kraj: Boeing / USA

 

Model: E-4B

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot transportowy z czterema silnikami odrzutowymi, wojskowa wersja Boeinga 747-200 mająca w wypadku wojny lub zniszczenia naziemnych struktur pełnić funcję latającego politycznego i wojskowego stanowiska dowodzenia. Wersja B została wyprodukowana w 1980 r. jako nastepca wersji A. Samolot otrzymał najnowocześniejsze urządzenia komunikacyjne.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4 x turboodrzutowe General Electrc CF6-50E2
Maksymalna moc  4 x 233 kN 
Załoga  do 114 
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 59,70 m
Długość  70,50 m 
Wysokość 19,3 m 
Masy  
Masa własna
 190 000 kg
Maksymalna masa startowa  360 000 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  960 km/h
Prędkość podróżna  890 km/h
Pułap  9 140 m 
Zasięg  12 godzin  

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: Focke-Wulf / Niemcy

 

Model: Fw 200 Condor

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot rozpoznawczy (oblatany 27.07.1937r.). Pierwotnie skonstruowany jako transatlantycki samolot pasażerski został przebudowany na początku II wojny światowej. Używany był jako samolot rozpoznawczy lotnictwa morskiego dalekiego zasięgu oraz bombowiec morski nad Atlantykiem Północnym przeznaczony do zwalczania konwojów.

 

1.1. Konstrukcja

  • dolnopłat o konstrukcji metalowej,
  • podwozie klasyczne – chowane w locie
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4x BMW 132G
Maksymalna moc  4x 1000 KM
Załoga  4
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
32,84 m
Długość 23,46 m
Wysokość 6,30 m
Masy  
Masa własna
 17 005 kg
Maksymalna masa startowa  24 520 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  360 km/h
Prędkość podróżna  335 km/h
Pułap  6 000 m
Zasięg  3 650 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: AEG / Niemcy

 

Model: B.I

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot rozpoznawczy, dwupłat. Poprzednik bardziej skutecznych i silniej uzbrojonych modeli C typu AEG. Już pod koniec 1914 r. ten nieuzbrojony samolot rozpoznawczy został zastąpiony ulepszonym, choć wciąż jeszcze mało skutecznym modelem AEG B.II. Do końca wojny służył już tylko jako samolot szkolny. 

 

1.1. Konstrukcja

  • mieszana, przeważnie drewniana, podwozie stałe
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  1 x Benz FX
Maksymalna moc  74 kW (100 KM)
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 14,50 m
Długość  10,50 m  
Masy  
Masa własna
 744 kg
Maksymalna masa startowa  1 040 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  110 km/h
Pułap  2 500 m

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj: BAC / Wielka Brytania

 

Model: TSR.2

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Samolot rozpoznawczy i bombowy z dwoma silnikami odrzutowymi, grzbietopłat (oblatany 27.09.1964 r.). Samolot miał być następcą English Electric Canberra jako naddźwiękowy samolot rozpoznawczy i bombowy. Choć miał zaawansowaną technologicznie konstrukcję i był udany pod względem aerodynamicznym, ze względów politycznych nie wszedł do produkcji seryjnej. 

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

 

2. Schemat

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x Bristol-Siddeley Olympus 22R
Maksymalna moc  2 x 136 kN
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,28 m
Długość  27,13 m 
Wysokość  7,24 m 
Masy  
Masa własna
 24 834 kg
Maksymalna masa startowa  43 545 kg 
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  2 390 km/h 
Prędkość wznoszenia  267 m/s
Pułap  16 460 m
Zasięg  6 857 km 

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

P2004 Bravo

 

fk14polarisfoto

 

   

1. Opis    

P2004 Bravo to ultralekki samolot zaprojektowany przez firmę Tecnam mającą siedzibę we Włoszech. Bravo to górnopłat wyposażony w trójkołowe podwozie, wygladem przypominajacy P92 Tecnam Echo Super.

 
Silnik:
Rotax® 912 ULS o mocy 100 KM (73,5 kW).

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu P2004 Bravo
Silnik, producent Rotax® 912 ULS
Maksymalna moc 100 KM (73,5 kW)
Załoga 2 osoby
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
8,4 m
Długość 6,61 m
Wysokość 2,6 m
Masy  
Masa własna
260 kg
Maksymalna masa startowa 600 kg
Osiągi samolotu  
Maksymalna prędkość 222 km/h
Prędkość przelotowa 215 km/h
Prędkość przeciągnięcia 60 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 53 km/h
Zasięg b.d
Pułap 4000m
Maksymalna ilość paliwa b.d
Długość startu b.d
Długość lądowania 200 m
Opisy polskich maszyn, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA
Opisy zagranicznych maszyn lotniczych, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA