Producent / Kraj: Fokker / USA
|
|
Model: F.10
|
|
|
|
.jpg)
|
|
1. Opis
Amerykańska wersja trójsilnikowego holenderskiego samolotu pasażerskiego Fokker F.VII (pierwszy lot 1927 r.). Samolot otrzymał przydomek Super Trimotor. Udoskonalona wersja F.10A mogła przewozić 14 pasażerów. Po wypadku w 1931 roku, w którym zginął znany trener piłki nożnej, renoma samolotów Fokker została mocno nadszarpnięta.
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
3 x Pratt&Whitney Wasp |
Maksymalna moc |
3 x 312 kW (425 KM) |
Liczba pasażerów |
14 |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
24,13 m |
Długość |
15,21 m |
Wysokość |
3,86 m |
Masy |
|
Masa własna
|
3 500 kg |
Maksymalna masa startowa |
5 897 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość podróżna |
200 km/h |
Pułap |
5 485 m |
Zasięg |
1 230 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Junkers / Niemcy
|
|
Model: Ju 52/3m
|
|
|
|

|
|
1. Opis
Trzysilnikowy samolot pasażerski, dolnopłat o całkowicie metalowej konstrukcji (oblatany 7.03.1932 r.). Kadłub w dużej mierze wzorowany na Ju52/1m - dopasowano do wymogów komunikacji pasażerskiej. W kabinie pasażerskiej znajdowały się składane siedzenia dla 17 pasażerów. Samolot miał wentylację i ogrzewanie ciepłym powietrzem, ładownię na bagaż i ładunek oraz umywalnię i toaletę. Wyposażony był w dwuster oraz aparaturę radiową. W zalezności od wymagań zleceniodwacy otrzymał rózne silniki. Oprócz wersji cywilnej wprowadzono do produkcji również wiele wojskowych wersji transportowych.
|
|
2. Schemat

|
|
3. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
BMW 132 A-3 |
Maksymalna moc |
3 x 485 kW (660 KM) |
Liczba pasażerów |
15(17) + 2 członków załogi |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
29,25 m |
Długość |
18,50 m |
Wysokość |
4,65 m |
Masy |
|
Masa własna
|
5 720 kg |
Maksymalna masa startowa |
9 200 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
290 km/h |
Pułap |
6 300 m |
Zasięg |
1 300 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Beechcraft / USA
|
|
Model: 1900 Airliner
|
|
|
|

|
|
1. Opis
Dwusilnikowy samolot pasażerski o napędzie turbośmigłowym z dziewiętnastoma miejscami pasażerskimi. Wywodzi się od Beechcraft 99. Oprócz wersji podstawowej 1900C wyprodukowano wersję 1900D z podwyższonym dachem kabiny (co dało większą przestrzeń), wersję 1900D Executiv (jako komfortowy samolot ) i 1900C (jako samolot transportowy).
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
2x Pratt & Whitney Canada PT6A-67D |
Maksymalna moc |
2 x 955 kW (1300 KM) |
Liczba pasażerów |
19 + 2 członków załogi |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
17,67 m |
Długość |
17,63 m |
Wysokość |
4,73 m |
Masy |
|
Masa własna
|
4732 kg |
Maksymalna masa startowa |
7764 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość podróżna |
480 km/h |
Pułap |
7 620 m |
Zasięg |
2 776 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Boeing / USA
|
|
Model: 367-80
|
|
|
|

|
|
1. Opis
Samolot pasażersko-transportowy o czterech silnikach odrzutowych (pierwszy lot 15.07.1954 r.); prototyp odrzutowego samolotu pasażerskiego Boeing 707 oraz serii samolotów transportowych C-135. Poszerzenie kadłuba pozwoliło na usytuowanie foteli w dwóch potrójnych rzędach. Był on pierwowzorem serii 707, bardzo popularnej i produkowanej w różnych wersjach.
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
4 x Pratt & Whitney JT3 |
Maksymalna moc |
4 x 44,5 kN |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
39,50 m |
Długość |
39 m |
Masy |
|
Maksymalna masa startowa |
72 600 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość podróżna |
885 km/h |
Pułap |
13 100 m |
Zasięg |
5 750 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Producent / Kraj: Fokker / USA
|
|
Model: F.14
|
|
|
|

|
|
1. Opis
Jednosilnikowy samolot pasażerski z 7 bądź 9 miejscami pasażerskimi (1929 r.), wyprodukowany w New Jersey w USA. Charakterystyczne dla tego modelu były skrzydła w formie baldachimu umieszczone nad kadłubem oraz otwarty kokpit za kabiną pasażerską.
|
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu |
|
Silnik, producent |
1 x PS Wright R-1750-3 |
Maksymalna moc |
1 x 386 kW (525 KM) |
Liczba pasażerów |
7-9 +2 członków załogi |
Wymiary
|
|
Rozpiętość skrzydeł
|
18,11 m |
Długość |
13,18 m |
Wysokość |
3,76 m |
Masy |
|
Masa własna
|
1,971 kg |
Maksymalna masa startowa |
3,266 kg |
Osiągi samolotu |
|
Prędkość maksymalna w locie poziomym |
220 km/h |
Prędkość podróżna |
187 km/h |
Pułap |
4 420 m |
Zasięg |
1 110 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
Opisy polskich maszyn, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA
Opisy zagranicznych maszyn lotniczych, ENCYKLOPEDIA LOTNICTWA
|