Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

Tecnam P2006

 

 

Tecnam P2006 - bartoliniair

Tecnam P2006 - fot. www.bartolini-air.pl

 

 

1. Historia modelu


Tecnam P2006T jest dwusilnikowym, w całości metalowym górnopłatem turystycznym zbudowanym przez Costruzioni Aeronautiche TECNAM w Włoszech. P2006T otrzymał certyfikację Federalnego Zarządu Lotnictwa Cywilnego Part FAR 23 w 2010 roku. Od tego samego roku wprowadzony do użytku ogólnego.
To czteromiejscowy samolot z całkowicie chowanym podwoziem i z chłodzonymi cieczą silnikami ROTAXa. Samolot może latać z uzyciem 92 oktanowej benzyny bezołowiowej oraz motoryzacyjnego 100LL .
P2006T jest konwencjonalnym górnopłatem. Kadłub jest nieco zaokrąglonym prostokątem. Drzwi po każdej stronie kadłuba zapewniają łatwy dostęp do siedzeń.

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

Całkowicie metalowy górnopłat, śmigła z 2 łopatkami MT Propeller MTV-21, 1,78 m

 

2.2. Wyposażenie


Silnik:
2 x Rotax 912 S3 czterocylindrowe silniki tłokowe, 73,5 kW (98,6 KM) każdy

 

2.3. Warianty


P2006T
    Standardowa wersja cywilna.

P2006T MRI
    Multi-sensor Reconnaissance - wersja wojskowo-patrolowa

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Tecnam P2006
Silnik, producent  2 x Rotax 912 S3
Maksymalna moc  73,5 kW (98,6 KM) każdy
Płatowiec  górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,40m
Długość  8,69m
Wysokość  2,84m
Masy  
Masa własna
 760 kg
Maksymalna masa startowa  1180kg
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  287 km/h
Prędkość podróżna  250 km/h
Prędkość minimalna  115 km/h
Wznoszenie maksymalne  6,4 m / s
Rozbieg  
Dobieg  190m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  1148 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

P - 2008

 

 

p2008foto

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  • Samolot P - 2008 to dwumiejscowy, ultralekki górnopłat ze stałym, trzypunktowym podwoziem z kółkiem przednim.
  • Konstrukcja samolotu jest mieszna, metalowo-kompozytowa. Ponadto model ten posiada większe drzwi oraz przestrzeń w kabinie w porównaniu do poprzednich modeli firmy Tecnam.
  • Kadłub oraz statecznik pionowy wykonano z włókna węglowego.
  • Skrzydła oraz płytowe usterzenie wysokości wykonane są z metalu. Centropłat o obrysie prostokątnym z trapezowymi końcówkami.
  • Klapy typu jednoszczelinowego napędzane elektrycznie.
  • Ster wysokości wyposażony w elektrycznie poruszany trymer.
  • Zdwojone sterownice.
  • Golenie podwozia głónego wykonane ze stali sprężynowej, podobnie jak w poprzednich modelach Tecnama, ze względu na ich sprawdzoną i pewną konstrukcję.
  • Goleń podwozia przedniego wykonana ze stalowej rury, podpartej gumowym tłumikiem drgań.
  • Wszystkie golenie podwozia wyposażone w aerodynamiczne owiewki.
  • Koła podwozia głównego wyposażone w hydrauliczne hamulce, obsługiwane za pomocą dźwigni na pedałach steru kierunku
  • Sterowanie podczas kołowania odbywa się poprzez różnicowe używanie hamulców.
  • Zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 110 litrów umieszczone są w skrzydłach.
  • Regulowane fotele.
  • Kabina wyposażona w system wentylacji, ogrzewanie, gaśnicę oraz apteczkę pierwszej pomocy.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • prędkościomierz
  • wysokościomierz
  • busola magnetyczna
  • wariometr
  • koordynator zakrętu
  • obrotomierz
  • licznik motogodzin
  • wskaźnik ciśnienia oleju
  • wskaźnik temperatury oleju
  • wskaźnik temperatury głowic cylindrów
  • wskaźnik ciśnienia paliwa
  • woltomierz
  • amperomierz
  • paliwomierze

 

Opcjonalne wyposażenie tablicy przyrządów:

  • wskaźnik temperatury otoczenia
  • wskaźnik ciśnienia ładowania
  • sztuczny horyzont (elektryczny)
  • żyroskopowy wskaźnik kursu (elektryczny)
  • system podciśnienia do zasilania przyrządów (sztuczny horyzont, żyrobusola, wskaźnik podciśnienia)
  • wyposażenie radiowe
  • wyposażenie nawigacyjne COM/NAV/GPS
  • elektroniczne wyświetlacze wielofunkcyjne "glass-cockpit" firmy Dynon
  • nadajnik ratunkowy ELT

Opcjonalne wyposażenie samolotu:
  • sygnalizacja przeciągnięcia
  • światła nawigacyjne i stroboskopowe
  • sterowane kółko przednie
  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
Samolot jest wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM.

 

 

2.3. Warianty

Brak.

 

 

 
3. Schemat  

p20083d

4. Dane techniczne

Typ samolotu Tecnam P - 2002
Silnik, producent Rotax 912 ULS
Maksymalna moc 100 KM
Płatowiec 2 osobowy, górnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
8,80 m
Długość 6,93 m
Wysokość 2,46 m
Masy  
Masa własna
b.d.
Maksymalna masa startowa 450 kg (bez systemu ratunkowego)
Masa użyteczna b.d.
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 220 km/h
Prędkość podróżna 215 km/h
Prędkość minimalna 65 km/h
Wznoszenie maksymalne 7 m/s
Rozbieg 220 m
Dobieg 150 m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej b.d.
Pojemność zbiorników paliwa 110 l
Zasięg 1250 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

P - 2002

 

 

p2002foto

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  • Samolot P - 2002 to ultralekki, dwumiejscowy dolnopłat z trzypunktowym podwoziem ze sterowanym kółkiem przednim. Dostępny jest w wersji z podwoziem stałym lub chowanym.
  • Kadłub konstrukcji półskorupowej, wykonany jest ze stalowych podłużnic oraz aluminiowego pokrycia.
  • Skrzydło konwencjonalnej konstrukcji, jednodźwigarowe z metalowym kesonem.
  • Wszystkie powierzchnie sterowe wykonane z aluminium.
  • Usterzenie w układzie klasycznym z płytowym sterem wysokości, wyposażonym w elektrycznie poruszany trymer.
  • Klapy napędzane elektrycznie.
  • Zdwojone sterownice.
  • Podwozie główne wykonane ze stopu aluminium. Koła podwozia głównego wyposażone w hamulce hydrauliczne, uruchamiane za pomocą dźwigni pomiędzy fotelami pilotów.
  • Regulowane fotele pilotów.
  • Przestrzeń bagażowa za fotelami pilotów.
  • Zbiorniki paliwa o pojemności 50 litrów każdy zabudowane są w skrzydłach.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • prędkościomierz
  • wysokościomierz
  • busola magnetyczna
  • wariometr
  • chyłomierz
  • obrotomierz
  • licznik motogodzin
  • wskaźnik ciśnienia oleju
  • wskaźnik temperatury oleju
  • wskaźnik temperatury głowic cylindrów
  • wskaźnik ciśnienia paliwa
  • woltomierz
  • paliwomierze

 

Opcjonalne wyposażenie tablicy przyrządów:

  • zakrętomierz
  • zegar
  • amperomierz
  • wskaźnik temperatury otoczenia
  • wskaźnik ciśnienia ładowania
  • sztuczny horyzont (elektryczny)
  • żyroskopowy wskaźnik kursu (elektryczny)
  • system podciśnienia do zasilania przyrządów (sztuczny horyzont, żyrobusola, wskaźnik podciśnienia)
  • wyposażenie radiowe
  • wyposażenie nawigacyjne COM/NAV/GPS
  • elektroniczne wyświetlacze wielofunkcyjne "glass-cockpit" firmy Dynon
  • nadajnik ratunkowy ELT

Opcjonalne wyposażenie samolotu:
  • ogrzewanie kabiny
  • odszranianie owiewki
  • sygnalizacja przeciągnięcia
  • gaśnica
  • apteczka pierwszej pomocy
  • światła nawigacyjne i stroboskopowe
  • dźwignie hamulcy zamontowane na pedałach steru kierunku
  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
Samolot jest wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM.

 

 

2.3. Warianty

P - 2002 Sierra De Luxe - wersja z podwoziem stałym

P - 2002 Sierra RG - wersja z pneumatycznie chowanym podwoziem

 

 

 
3. Schemat  
p2002sierrarg3d

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu P - 2002 Sierra De Luxe
P - 2002 Sierra RG
Silnik, producent Rotax 912 ULS Rotax 912 ULS
Maksymalna moc 100 KM 100 KM
Płatowiec Dolnopłat, 2 osobowy,
Wymiary    
Rozpiętość skrzydeł 8,60 m 8,60 m
Długość 6,63 m 6,63 m
Wysokość 2,40 m 2,40 m
Masy    
Masa własna b.d. b.d.
Maksymalna masa startowa (bez systemu ratunkowego) 450 kg 450 kg
Masa użyteczna b.d. b.d.
Osiągi samolotu    
Prędkość maksymalna w locie poziomym 245 km/h 252 km/h
Prędkość podróżna - 75% mocy 225 km/h 237 km/h
Prędkość minimalna 65 km/h 65 km/h
Wznoszenie maksymalne 6 m/s 7 m/s
Rozbieg 120 m 120 m
Dobieg 120 m 120 m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej 17 l/h 17 l/h
Pojemność zbiorników paliwa 100 l 100 l
Zasięg b.d. b.d.

 

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Tecnam / Włochy

Model:

Tecnam P - 92

 

 

p92eagletfoto

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

  • Samolot P - 92 to ultralekki, dwuosobowy górnopłat ze stałym, trzypunktowym podwoziem ze sterowanym kółkiem przednim.
  • Kadłub konstrukcji mieszanej. Część ogonowa o kształcie stożka jest konstrukcji skorupowej. Część przednia jest konstrukcji kratownicowej z aluminiowym pokryciem. 
  • Skrzydło o budowie konwencjonalnej, jednodźwigarowe, całkowicie aluminiowe z metalowym kesonem.
  • Usterzenie w układzie klasycznym, z płytowym sterem wysokości.
  • Ster wysokości wyposażony w klapkę wyważającą.
  • Klapy napędzane elektrycznie.
  • Zdwojone sterownice. Podwójna przepustnica umożliwia pilotowi sterowanie lewą lub prawą ręka.
  • Golenie podwozia głównego wykonane ze stali sprężynowej. Podwozie bezobsługowe ze względu na prostotę konstrukcji.
  • Koła podwozia głównego wyposażone w hamulce hydrauliczne, uruchamiane za pomocą dźwigni znajdującej się pomiędzy fotelami pilotów.
  • Regulowane fotele oraz podłokietniki.
  • Przestrzeń bagażowa za fotelami pilotów.
  • Zbiorniki paliwa o pojemności 45 litrów każdy umieszczone są w skrzydłach.

 

2.2. Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie tablicy przyrządów:

  • prędkościomierz
  • wysokościomierz
  • busola magnetyczna
  • wariometr
  • chyłomierz
  • obrotomierz
  • licznik motogodzin
  • wskaźnik ciśnienia oleju
  • wskaźnik temperatury oleju
  • wskaźnik temperatury głowic cylindrów
  • wskaźnik ciśnienia paliwa
  • woltomierz
  • paliwomierze

 

Opcjonalne wyposażenie tablicy przyrządów:

  • zakrętomierz
  • zegar
  • amperomierz
  • wskaźnik temperatury otoczenia
  • wskaźnik ciśnienia ładowania
  • sztuczny horyzont (elektryczny)
  • żyroskopowy wskaźnik kursu (elektryczny)
  • system podciśnienia do zasilania przyrządów (sztuczny horyzont, żyrobusola, wskaźnik podciśnienia)
  • wyposażenie radiowe
  • wyposażenie nawigacyjne COM/NAV/GPS
  • elektroniczne wyświetlacze wielofunkcyjne "glass-cockpit" firmy Dynon
  • nadajnik ratunkowy ELT

Opcjonalne wyposażenie samolotu:
  • ogrzewanie kabiny
  • odszranianie owiewki
  • sygnalizacja przeciągnięcia
  • gaśnica
  • apteczka pierwszej pomocy
  • światła nawigacyjne i stroboskopowe
  • dźwignie hamulcy zamontowane na pedałach steru kierunku
  • spadochronowy system ratunkowy

Silnik:
Samolot może być wyposażony w silnik Rotax 912 UL o mocy 80 KM lub Rotax 912 ULS o mocy 100 KM.

 

 

2.3. Warianty

P - 92 Classic

P - 92 Eaglet

 

 

 
3. Schemat  
p92eaglet3d

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu P - 92 Classic
P - 92 Eaglet
Silnik, producent Rotax 912 ULS Rotax 912 ULS
Maksymalna moc 100 KM 100 KM
Płatowiec Górnopłat, 2 osobowy,
Wymiary    
Rozpiętość skrzydeł 9,00 m 9,00 m
Długość 6,60 m 6,60 m
Wysokość 2,50 m 2,50 m
Masy    
Masa własna b.d. b.d.
Maksymalna masa startowa (bez systemu ratunkowego) 450 kg 450 kg
Masa użyteczna b.d. b.d.
Osiągi samolotu    
Prędkość maksymalna w locie poziomym 210 km/h 235 km/h
Prędkość podróżna - 75% mocy 185 km/h 215 km/h
Prędkość minimalna 61 km/h 65 km/h
Wznoszenie maksymalne b.d. 6 m/s
Rozbieg 100 m 110 m
Dobieg 100 m 110 m
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej 17 l/h 17 l/h
Pojemność zbiorników paliwa 90 l 90 l
Zasięg b.d. b.d.

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

Tecnam P-96 Golf

Tecnam P-96 Golf
Foto tecnam.com.au

P96 Golf to dwumiejscowy ultralekki jednosilnikowy dolnopłat o konstrukcji z metalowej, produkowany przez włoską firmę Tecnam głównie na eksport do USA i Australii. Podwozie stałe trzypunktowe.
 
 

Zestawienie parametrów technicznych

 
Typ samolotu Tecnam P-96 Golf
Silnik, producent
912, 912S i 914
Silnik moc 80-100 KM
Ilość miejsc i rodzaj 2 osobowy, dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł

8,25 m
Długość 6,30 m
Wysokość 2,28 m
Waga
 
Masa własna
322 kg
Ciężar maksymalny 545 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna

190 km/h

Prędkość podróżna - 75%

180 km/h

Wznoszenie maksymalne

5,9 m/s