Producent / Kraj:

SKYLEADER Aircraft Poland / Polska

Model:

Skyleader GP One

 

 

 

   

1. Opis      
Skyleader GP One to górnopłat o konstrukcji samonośnej wykonany z wysokiej jakości kompozytu węglowego. Model GP One został wyposażony w trójkołowe podwozie i dwa miejsca przeznaczone dla załogi. GP One jest przeznaczony przede wszystkim do szkolenia pilotów.

 
Silnik:
Rotax 912 UL o mocy 81 KM (60 kW)

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu Skyleader GP One
Silnik, producent Rotax 912 UL
Maksymalna moc 81 KM (60 kW)
Załoga 2 osoby
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
10,2 m
Długość 6,25 m
Wysokość 2,1 m
Szerokość kabiny 1,2 m
Masy  
Masa własna
297 kg
Maksymalna masa startowa 600 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość przelotowa @ 75% mocz 175 km/h
Maksymalna prędkość 250 km/h
Prędkość manewrowa 149 km/h
Min. prędkość bez podnoszenia klapy 55 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 50 km/h
Zasięg 1200 km
Maksymalna ilość paliwa 120 l
Długość startu 200 m
Długość lądowania 120 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

 

Producent / Kraj:

SKYLEADER Aircraft Poland / Polska

Model:

Skyleader 600

 

 

 

   

1. Opis      
Skyleader 600 to dolnopłat o konstrukcji mieszanej wyposażony w dwa miejsca dla załogi i trójkołowe podwozie. Samoloty te są przeznaczane głównie do lotów rekreacyjnych, szkolenia pilotów i operacji specjalnych. Model Skyleader otrzymał certyfikat produkcji lotniczej ASTM.

 
Silnik:
Rotax 912 UL, ULS / 914 UL o mocy 81 KM - 116 KM (59 kW- 85 kW)

 

4. Dane techniczne

Typ samolotu Skyleader 600
Silnik, producent Rotax 912 UL, ULS / 914 UL
Maksymalna moc 81 KM - 116 KM (59 kW- 85 kW)
Załoga 2 osoby
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
9,9 m
Długość 7,1 m
Wysokość 2,46 m
Szerokość kabiny 1,28 m
Masy  
Masa własna
320 kg
Maksymalna masa startowa 600 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość przelotowa @ 75% mocz 220 km/h
Maksymalna prędkość 265 km/h
Prędkość manewrowa 145 km/h
Min. prędkość bez podnoszenia klapy 72 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 61 km/h
Zasięg 1600 km
Maksymalna ilość paliwa 120 l
Długość startu 200 m
Długość lądowania 200 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

 

Producent / Kraj:

SKYLEADER Aircraft Poland / Polska

Model:

Skyleader 400

 

 

fk14polarisfoto

 

   

1. Opis
Skyleader 400, to dwumiejscowy całkowicie metalowy dolnopłat, który posiada nowo zaprojektowany skrócony kadłub, skrzydła w kształcie trapezu oraz zbiornik paliwa o pojemności 120 litrów. Samolot charakteryzuje sie prostym panelem sterującym, dlatego został przeznaczony do szkolenia pilotów, lotów rekreacyjnych i operacji specjalnych.

 
Silnik:
Rotax 912 UL, ULS o mocy 81 KM  - 101 KM (59 kW - 74 kW)

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu Skyleader 400
Silnik, producent Rotax 912 UL, ULS
Maksymalna moc 81 KM  - 101 KM (59 kW - 74 kW)
Załoga 2 osoby
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
9,1 m
Długość 6,3 m
Wysokość 2,36 m
Szerokość kabiny 1,28 m
Masy  
Masa własna
320 kg
Maksymalna masa startowa 600 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość przelotowa @ 75% mocz 175 km/h
Maksymalna prędkość 260 km/h
Prędkość manewrowa 142 km/h
Min. prędkość bez podnoszenia klapy 60 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 53 km/h
Zasięg 1300 km
Maksymalna ilość paliwa 120 l
Długość startu 200 m
Długość lądowania 200 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

Producent / Kraj:

SKYLEADER Aircraft Poland / Polska

Model:

Skyleader 100

 

 

fk14polarisfoto

 

   

1. Opis      
Skyleader 100 to dolnopłat w całości wykonany z metalu, a konstrukcja jego skrzydeł przypomina swoim kształem prostokąt bądź trapez. Model Skyleader 100 jest przeznaczony do lotów rekreacyjnych i może być dostosowany do potrzeb nabywcy. Samolot został wyposażony w konwencjonalny, wykorzystywany przy lądowaniu bieg taildragger. Model uzyskał certyfikat ASTM, który określa wysoki standard bezpieczeństwa. Ultralekki samoloty firmy Skyleader umożliwia łatwą naprawę i konserwację z czym wiąże się niski koszt eksploatacji.

 
Silnik:
Rotax 503 lub Rotax 582 o mocy 50-60 KM (37 - 44 kW)

 

 

 
3. Schemat  

b.d.

4. Dane techniczne

Typ samolotu Skyleader 100
Silnik, producent Rotax® 503 lub Rotax® 582
Maksymalna moc 50 KM  - 60 KM (37 kW - 44 kW)
Załoga 1 osoba
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
6,9 m
Długość 5,6 m
Wysokość 2,0 m
Szerokość kabiny 0,6 m
Masy  
Masa własna
210 kg
Maksymalna masa startowa 315 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość przelotowa @ 75% mocz 140 km/h
Maksymalna prędkość 200 km/h
Prędkość manewrowa 115 km/h
Min. prędkość bez podnoszenia klapy 55 km/h
Min. prędkość z klapami widłowymi 45 km/h
Zasięg 278 km
Maksymalna ilość paliwa 28 l
Długość startu 150 m
Długość lądowania 250 m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

Skyleader Aircraft Poland - Firma zajmująca się projektowaniem i produkcją ultralekkich samolotów. W maju 2005 r. przedsiębiorstwo rozpoczęło starania mające na celu zwiększenia podaży na rynku międzynarodowym. Dzięki pomocy i wsparciu Instytutu Inżynierii Kosmicznej na Uniwersytecie BRNO, samoloty firmy Skyleader zostały przetestowane i zmodernizowane tak aby spełniały najwyższe standardy. Historia spółki SKYLEADER sięga początku lat 90, kiedy to pierwszy projekt polegał na stworzeniu czterech siedzień wykonanych z metalu do samolotu Z90 i TP41. Gdy przyszła możliwość firma zbudowała ultralekką wersje samolotu Z90 lub TP41.


Na podstawie www.skyleader.aero