Producent / Kraj:

Urban Air(Distar / Czechy

Model:

Lambada UFM 13/15

 

 

 

 

   

1. Opis

 Lambada UFM 13/15 została zaprojektowanaw 2005 roku, a produkcję seryjną rozpoczęto w 2006r. Model ten został wyposażony w skrzydła konsolowe, ogon w kształcie litery T, dwa fotele oraz trójkołowe podwozie. Model UMF 13/15 wyróżniają skrzydła o rozpiętości 13 m, a dzięki wymiennym końcówkom można przedłużyć je do 15m.

 
Silnik:
Samolot został wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 101 KM (75 kW).

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu Lambada UFM 13/15
Silnik, producent Rotax 912ULS
Maksymalna moc 101 KM (75 kW)
Płatowiec jednoosobowy dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
13,00 / 15,00 m
Długość 6,6 m
Wysokość 1,95 m
Masy  
Masa własna
265 kg
Maksymalna masa startowa 450 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 200 km/h
Wznoszenie maksymalne 5,5 m/s
Zasięg 1500m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}

Producent / Kraj:

Urban Air / Czechy

Model:

Lambada UFM 11

 

 

fk14polarisfoto

 

 

   

1. Opis

Lambada została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air.
W czerwcu 1996 przeprowadzono oblot prototypu,a seryjna produkcja samolotu rozpoczęła się pod koniec tego roku. Lambada pierwotnie była budowana w wersji UFM 11 o rozpiętości skrzydeł 11,80 m, a ostatecznie unowocześniona Lambada produkowana jest w zmodyfikowanej wersji o zwiększonej rozpiętości skrzydeł do 13 m lub 15 m. Maszyna Lambada znalazła swoich nabywców w RPA, Francji, Hiszpanii, USA, Brazylii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii.

 
Silnik:
Samolot może być wyposażony w silnik Rotax 912 UL o mocy 80 KM.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu Lambada UFM 11
Silnik, producent Rotax 912 UL
Maksymalna moc 80 KM
Płatowiec dwuosobowy dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
11,9 m
Długość 6,6 m
Wysokość 1,95 m
Masy  
Masa własna
265 kg
Maksymalna masa startowa 450 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym 215 km/h
Wznoszenie maksymalne 5,5 m/s
Zasięg 1500m

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

{jcomments on}