Program współwłasności samolotów Sky Share Club



W Polsce od kilku miesięcy z powodzeniem funkcjonuje pierwszy program współwłasności samolotów. Uczestnicy powstałego Sky Share Club za kwotę na poziomie zbliżonym do kosztów zakupu dobrej klasy nowego samochodu mogą nabyć udział i latać Cirrusem SR22 Turbo GTS - najbardziej pożądanym samolotem na świecie. Program Sky Share Club działa dzięki coraz bardziej popularnemu trendowi konsumenckiemu w zachodniej Europie i Stanach Zjednoczonych, który jest związany z nabywaniem dóbr luksusowych tj. nieruchomości, samolotów czy jachtów w formie współwłasności. Na czym to polega?

 

- Jak wynika z badań, bardzo intensywnie użytkowany przez jednego pilota samolot prywatny spędza w powietrzu 250 godzin rocznie; a 97,1% czasu samolot stoi w hangarze. Wiele kosztów ponosi się niezależnie od tego czy samolot stoi czy lata. Sky Share Club został stworzony po to, aby ułatwić Polakom prowadzącym bardzo aktywny tryb życia dostęp do tego doskonałego środka transportu jakim jest samolot i w ten sposób zaoszczędzić cenny czas. Głęboko wierzę, że Sky Share Club ma wielką szansę zmienić oblicze polskiego lotnictwa ogólnego - uważa Piotr Długiewicz, prezes Sky Share Club (pilot samolotowy).

Sky Share Club jako pierwszy program współwłasności samolotów został oparty na modelu PMSO (Professionally Managed Shared Ownership).

Sky Share Club to projekt wymyślony i stworzony zarówno dla pilotów, jak i dla tych, którzy nie posiadają licencji. To szansa dla wszystkich, którzy chcą mieć możliwość latania samolotem dla własnej przyjemności lub w celach biznesowych bez konieczności zajmowania się pracami związanymi z utrzymaniem i konserwacją.

Koszt nabycia udziału w samolocie nie będzie przekraczał kwoty 260 tysięcy złotych.

Uczestnik programu Sky Share Club staje się właścicielem 1/8 części konkretnego samolotu, może jednak korzystać z całej floty identycznych samolotów, które są do dyspozycji każdego uczestnika programu. W ramach programu udziałowcy przekazują samolot do zarządzania operatorowi. Aby skorzystać z samolotu wystarczy zgłosić taką potrzebę przez Internet lub telefon i samolot jest przygotowany do lotu. Jeśli jest taka potrzeba samolot jest dostarczony z wynajętym pilotem. Uczestnik programu nie zajmuje się codziennym utrzymaniem samolotu. Po 4 latach samolot jest odsprzedawany, a przychody dzielone.


Kwota nabycia udziału jest na poziomie zbliżonym do kosztów zakupu i posiadania 30 letniego samolotu. Natomiast Oferta Sky Share Club jest oparta na samolotach Cirrus SR22 GTS w najbardziej zaawansowanej konfiguracji, które stanowią podstawę większości analogicznych programów na świecie. To najbardziej pożądany samolot na świecie Topseller w klasie - 2003, 2004, 2005, 2006, wart 1 600 000 złotych. Jednocześnie jest to jedyny, certyfikowany samolot wyposażony w spadochronowy system ratunkowy.

Pierwsze samoloty Cirrus SR22 GTS Turbo znajdują się już w ciągłej eksploatacji przez uczestników programu. Do końca roku planowane jest powiększenie floty oraz otwarcie nowych placówek Sky Share Clubu.

Operatorem Sky Share Club jest Sky Share Sp z o.o., w której 100% udziałów ma Air Ventures Polska S.A., powołana do rozwijania różnych projektów gospodarczych w obszarze general aviation.


Dodatkowe informacje na temat Sky Share Club można znaleźć na stronie www.skyshare.pl