Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

19.10.2017 pierwszy A330neo wzbił się  w powietrze z lotniska Blagnac w Tuluzie o godzinie 9.57 czasu lokalnego i odbył dziewiczy lot nad południowo-zachodnią Francją. Samolot o numerze MSN1795 to wersja A330-900, pierwszy z trzech egzemplarzy testowych przeznaczonych do prób w locie, napędzany najnowszymi sinikami turbowentylatorowymi Rolls-Royce Trent 7000.

 W kokpicie samolotu zasiadali piloci doświadczalni Thierry BOURGES i Thomas WILHELM oraz inżynier prób w locie Alain POURCHET. Natomiast Jean-Philippe COTTET, Emiliano REQUENA ESTEBAN i Gert WUNDERLICH monitorowali systemy i osiągi samolotu w czasie rzeczywistym ze stanowiska testowego.

  •  

    Program certyfikacyjny A330neo ma zająć około 1400 godzin lotów próbnych. Na liczbę tę składa się 1100 godzin w kampanii A330-900 – w celu uzyskania odpowiednich certyfikatów typu EASA i FAA w połowie 2018 r. – oraz 300 godzin lotów wersji A330-800, która ma otrzymać certyfikat w 2019 r. Ogółem, pełna kampania prób w locie rodziny A330neo zostanie zrealizowana przez trzy maszyny certyfikacyjne oraz pierwszy egzemplarz produkcyjny (ten ostatni w celu zweryfikowania kabiny Airspace przed wejściem do służby).

     

    A330neo, najnowsza rodzina samolotów szerokokadłubowych firmy Airbus wprowadzona w lipcu 2014 r., zapewnia ekonomię, wszechstronność i niezawodność charakterystyczną dla starszych modeli A330, a jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa o 14 proc. na pasażera. Dwie wersje NEO – A330-800 i A330-900 – mogą przewozić odpowiednio 257 i 287 pasażerów w układzie z trzema klasami, są napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji, mogą pomieścić nawet 10 dodatkowych foteli, oferują udogodnienia nowej kabiny „Airspace” i są wyposażone w nowe skrzydła o większej rozpiętości z końcówkami typu „Sharklet”.

  • Żródło Airbus