Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Marcin Jarosz

    Marcin Jarosz

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Według najnowszej globalnej prognozy rynkowej firmy Airbus (Global Market Forecast 2017-2036), w ciągu następnych 20 lat światowa flota samolotów pasażerskich liczących ponad 100 miejsc powiększy się ponad dwukrotnie do 40 000 maszyn, a ruch będzie rósł o 4,4 proc. rocznie.

Prognoza przewiduje, że w ciągu 20 lat łączne wydatki na usługi posprzedażowe  sięgną 3,2 bln dol. Główną siłą napędową rynku usług są konserwacje, naprawy i remonty (MRO), które w przypadku samolotów liczących ponad 100 miejsc będą reprezentować 1,85 bln dol. w ciągu następnych 20 lat. Istotny wkład w rynek usług mają również szkolenia oraz modernizacje kabin i systemów.

MRO

MRO, największy sektor rynku usług, ma się podwoić w ciągu następnych 20 lat. W ujęciu rocznym Airbus przewiduje, że wydatki na MRO wzrosną z 60 mld dol. do ponad 120 mld dol. na rok; w segmencie tym konieczne będzie zarządzanie mieszanymi flotami ze starzejącymi się maszynami oraz nowymi, zaawansowanymi technologicznie samolotami. Ponadto rozwój przewoźników niskokosztowych (LCC) będzie impulsem do outsourcingu, który pozwoli liniom lotniczym skupić się na podstawowej działalności, czyli na przewozie pasażerów. W okresie tym popyt na MRO wzrośnie najbardziej w regionie Azji i Pacyfiku.

Szkolenia

W miarę rozwoju światowej floty rośnie zapotrzebowanie na pilotów i techników: według prognozy w ciągu następnych 20 lat trzeba będzie przeszkolić ponad milion pilotów i techników. Airbus potroił liczbę ośrodków szkoleniowych w ciągu ostatnich trzech lat i planuje nadal dostarczać klientom „pod same drzwi” rozwiązania dostosowane do ich potrzeb, jednocześnie integrując najnowsze technologie oraz rozwiązania internetowe.

Modernizacje kabin i systemów

Airbus prognozuje, że rynek modernizacji będzie wart 180 mld dol. w okresie 20 lat wskutek dużej konkurencji między liniami lotniczymi, które uważają „doświadczenia pasażerów” (komfort, łączność) za ważny wyróżnik, a także konieczności unowocześniania systemów. Co godne uwagi, 38 proc. tego rynku będzie w regionie Azji i Pacyfiku.

Services By Airbus to jednostka biznesowa firmy Airbus odpowiedzialna za posprzedażne potrzeby klientów w czterech podstawowych dziedzinach: konserwacja, modernizacje, szkolenia oraz operacje lotnicze. Aby spełnić wymogi klientów w zakresie konserwacji i eksploatacji samolotów, międzynarodowa spółka usług materiałowych Satair Group dostarcza części zamienne liniom lotniczym oraz firmom MRO. Ponadto usługi Flight Hour i Total Support Package (FHS i TSP) zapewniają elastyczne, dostosowane do potrzeb klientów rozwiązania dostępności i konserwacji „na godziny”. W 2016 r. jednostka Services by Airbus założyła innowacyjną spółkę NAVBLUE oferującą wsparcie w dziedzinie operacji lotniczych. Niedawno z myślą o rosnącym rynku modernizacji stworzono dział Airbus Interiors Services.

 

żródło: Airbus