Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Airbus opracowuje szeroką gamę nowych rozwiązań aranżacji kabiny dla nabywców swojego flagowego samolotu pasażerskiego A380. Najnowszym jest opcja nowych schodów przednich (New Forward Stairs, NFS), która została pokazana na wystawie Aircraft Interiors Expo (AIX) w Hamburgu. Nowe rozwiązania sprawiają, że bardzo efektywny i komfortowy samolot staje się jeszcze lepszy: ogólna optymalizacja kabiny pozwala zwolnić miejsce na około 80 dodatkowych foteli*. Zapewni to liniom lotniczym dodatkowe przychody.

Uwzględniając najnowszą opcję NFS, pakiet nowych rozwiązań kabinowych A380 obecnie składa się z następujących elementów:

Nowe schody przednie (New Forward Stairs, NFS) – 20 dodatkowych pasażerów (klasa biznesowa, ekonomiczna o podwyższonym standardzie i ekonomiczna)

NFS polega na przesunięciu schodów przednich od drzwi nr 1 do drzwi nr 2 i połączeniu wejścia na górny pokład (schody w górę) z przyległym zejściem do pomieszczeń dla załogi na dolnym pokładzie (schody w dół). NFS zwolni miejsca na 20 dodatkowych foteli.

Połączony przedział dla załogi (Combined Crew-Rest Compartment, CCRC) – 3 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna o podwyższonym standardzie)

Jeśli chodzi o CCRC, istniejący przedział dla załogi (za kokpitem w obszarze półpiętra przy drzwiach nr 1) można przenieść w dół i połączyć z pomieszczeniem dla załogi na dolnym pokładzie. Ta innowacja zwalnia miejsca na trzech dodatkowych pasażerów klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy) w przedniej części głównego pokładu.

Jedenaście foteli w rzędzie w układzie 3-5-3 w klasie ekonomicznej na głównym pokładzie – 23 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna)

Dzięki innowacyjnej koncepcji opracowanej przez firmę Airbus we współpracy z dostawcami foteli udało się zachować 18-calową szerokość foteli, a jednocześnie zaoferować liniom lotniczym rzędy z jedenastoma fotelami w układzie 3-5-3 w klasie ekonomicznej. Pozwala to wstawić 23 dodatkowe fotele, a przez to znacznie zwiększyć rentowność samolotu.

Nowy moduł schodów przy kuchni rufowej (Aft-Galley Stair Module, AGSM) – 14 dodatkowych pasażerów + dwa wózki bufetowe

AGSM polega na zmianie konstrukcji tylnych schodów ze spiralnej na prostą. Na pokładzie głównym zwalnia to cenne miejsce na moduły kuchenne. Ogółem opcja AGSM zapewnia miejsce na 14 dodatkowych foteli i dwa dodatkowe wózki bufetowe.

Usunięcie przestrzeni ładunkowej w ścianie bocznej na górnym pokładzie – 10 dodatkowych pasażerów (klasa biznesowa)

Opcja usunięcia przestrzeni ładunkowych w ścianach bocznych na górnym pokładzie zwiększa szerokość kabiny na wysokości oparcia na nogi, zwalniając miejsce na nawet 10 dodatkowych foteli / łóżek w klasie biznesowej, jeśli zostanie użyty układ „w jodełkę”.

Dziewięć foteli w rzędzie w klasie ekonomicznej o podwyższonym standardzie na głównym pokładzie – 11 dodatkowych pasażerów (klasa ekonomiczna o podwyższonym standardzie)

Obszerny przekrój głównego pokładu A380 – znacznie szerszy, niż w jakimkolwiek innym komercyjnym samolocie pasażerskim – umożliwia producentom foteli zoptymalizowanie konstrukcji fotela dla klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy, PE) w celu stworzenia najbardziej efektywnego i komfortowego układu PE. Układ ten zapewnia miejsce na 11 dodatkowych foteli w układzie z dziewięcioma fotelami w rzędzie.

Informacje dodatkowe

Eksploatowane dziś samoloty A380 mogą przewozić średnio 497 pasażerów, a ich obłożenie jest konsekwentnie wyższe od branżowej średniej. W przypadku wykorzystania wszystkich opisanych tu rozwiązań kabinowych liczbę miejsc można zwiększyć z 497 do 575 w czterech klasach, co zapewniłoby znacznie wyższe przychody liniom lotniczym.

Airbus

Koncern Airbus jest globalnym liderem w dziedzinie  aeronautyki, przestrzeni kosmicznej i usług pokrewnych. W 2016 roku Airbus wygenerował przychody w wysokości 67 miliardów euro i zatrudniał około 136 000 pracowników. Airbus oferuje  najnowocześniejszą,  najszerszą i najbardziej wydajną  rodzinę samolotów pasażerskich, obejmującą modele o pojemności od  100 do 600 miejsc na pokładzie. Airbus jest także wiodącym, europejskim dostawcą samolotów do tankowania powietrznego, samolotów bojowych, transportowych i do misji specjalnych a ponadto liderem w Europie, i drugim na świecie koncernem  specjalizującym się w technologiach kosmicznych. Airbus jest także dostawcą najbardziej niezawodnych na świecie helikopterów do celów cywilnych i wojskowych.

Żródło: Airbus