Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

16 marca 2017 – Ponad 1.700 pracowników Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu świętuje 10. rocznicę prywatyzacji, w wyniku której zakłady stały się własnością producenta helikopterów firmy Sikorsky, która należy obecnie do koncernu Lockheed Martin. Sikorsky i jego poprzednia spółka-matka, United Technologies, kupiła akcje PZL Mielec od polskiego rządu w marcu 2007 roku.

Po prywatyzacji i inwestycjach wartych 150 milionów dolarów, które miały na celu unowocześnienie produkcji i wyposażenia zakładu, sprzedaż PZL Mielec wzrosła pięciokrotnie. Powstające tu kabiny, pylony i stożki trafiają do fabryki Sikorsky w Stanach Zjednoczonych, gdzie są wykorzystywane do produkcji helikoptera Black Hawk. Jednocześnie mieleckie zakładach wyprodukowały 40 śmigłowców BLACK HAWK w wersji S-70i™ dla siedmiu klientów międzynarodowych. PZL Mielec są obecnie jednym z największych eksporterów z branży obronnej w Polsce.

Obok pracowników zatrudnionych bezpośrednio w mieleckiej fabryce, ponad 5.000 innych osób pracuje w firmach wchodzących w skład polskiego łańcucha dostaw Polskich Zakładów Lotniczych. Wiele z nich jest zlokalizowanych w Dolinie Lotniczej, której PZL Mielec są ważną częścią.

Zaangażowanie okazywane przez Sikorsky i Lockheed Martin pozwoliło PZL Mielec pozostać zdecydowanie polską firmą, która jest dobrze przygotowana do konkurowania w skali globalnej.

“Od czasu prywatyzacji byliśmy świadkami przekształcenia PZL Mielec w nowoczesne przedsiębiorstwo, które jest dziś jedną z czołowych fabryk lotniczych w Polsce przyczyniającą się wydatnie do generowania zysków z eksportu dla polskiej gospodarki” - powiedział Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny PZL Mielec.

“Od prywatyzacji odnotowaliśmy znaczący wzrost i rozwój” - dodał. „Jesteśmy dumni z tego, że jako firma możemy zaoferować śmigłowiec wojskowy Ministerstwu Obrony Narodowej, by wesprzeć jego potrzeby w zapewnieniu bezpieczeństwa kraju. Uzyskanie tego kontraktu to bardzo ważna część naszej strategii rozwoju”.

Śmigłowiec BLACK HAWK produkowany dziś w Polsce jest elastyczną platformą wojskową, która może spełnić wymagania klientów, jeżeli chodzi o szeroki wachlarz obecnych i przyszłych misji, takich jak działania obserwacyjne i zwiadowcze, operacje specjalne, bliskie wsparcie powietrzne dla oddziałów lądowych, zbrojna eskorta oraz działania ofensywne.

PZL Mielec stał się dla Sikorsky i Lockheed Martin centrum doskonalenia oraz innowacji w dziedzinie rozwoju, projektowania oraz produkcji zaawansowanych struktur lotniczych, w tym tworzenia struktur kompozytowych. We współpracy z polskimi uczelniami i przemysłem, w ramach programu nadzorowanego przez polski rząd, PZL Mielec chcą wykształcić pokolenie doświadczonych inżynierów i techników, którzy pomogą umocnić pozycję polskiego przemysłu lotniczego na globalnym rynku.

Przejęcie Sikorsky przez Lockheed Martin w listopadzie 2015 zwiększyło również wachlarz możliwości sprzedażowych dwusilnikowego samolotu turbośmigłowego M28 na całym świecie. Trwające właśnie dwumiesięczne tournée pokazowe po Ameryce Łacińskiej i Karaibach, ma na celu zademonstrowanie możliwości tego lekkiego samolotu transportowo-pasażerskiego, który sprawdza się szczególnie dobrze na krótkich, nieutwardzonych pasach startowych.

O Lockheed Martin

Lockheed Martin z siedzibą w Bethesda w stanie Maryland, jest globalną firmą specjalizującą się w kwestiach bezpieczeństwa i w lotnictwie. Na całym świecie zatrudnia blisko 96.000 ludzi i zajmuje się przede wszystkim badaniami, projektowaniem, rozwojem, produkcją, integracją oraz konserwacją zaawansowanych technologicznie systemów,