Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

Regulamin

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Najbliższe imprezy

sobota, 01 listopad
Wings Over Houston Air Show
sobota, 01 listopad
Stuart Air Show 2014
niedziela, 02 listopad
Red Bull Air Race, Shanghai
wtorek, 04 listopad
Helishow Dubai 2014
środa, 05 listopad
Indo Defence & Aerospace 2014 JIExpo Kemayoran
piątek, 07 listopad
NAS Pensacola Open House - Blue Angels Homecoming Air Show
wtorek, 11 listopad
Air Show China 2014
piątek, 21 listopad
Aero Expo Peru 2014
niedziela, 07 grudzień
Vintage Sunday Fly-in
poniedziałek, 08 grudzień
MEBA - Middle East Business Aviation 2014
1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Henri De La Vaulx - 1870-1930 Francuski pionier lotnictwa, pilot balonowy. Urodził się 3 kwietnia 1870 roku w Bierville koło Rouen. Po szkole średniej został powołany do wojska. Służbę pełnił w 127 Pułku Piechoty. W wieku 28 lat zainteresował się baloniarstwem, po wykonaniu lotów szkolnych uzyskał jako siódmy Francuz dyplom pilota balonowego. W 1898 roku był współzałożycielem Aeroklubu Francji (Aero-Club de France), w nowo powstałym Aeroklubie pełnił funkcję wiceprezydenta. Pomagał przy tworzeniu aeroklubów w Austrii, Belgii, USA i Wielkiej Brytanii. W tym czasie bez reszty pochłonięty był popularyzacją awiacji, próbował zorganizować życie lotnicze. Był jednym z organizatorów zawodów o PUCHAR GORDONA BENNETA. Wykonał wiele dalekich przelotów, między innymi w dniach 29-30 sierpnia 1900 roku po starcie z Vincennes we Francji przeleciał do Brześcia Kujawskiego koło Włocławka, uzyskany wynik 1370 km był najdłuższym przelotem balonowym. W dniach 8-9 października 1900 roku wykonał przelot z Vincennes we Francji do Kijowa w Rosji ustanawiając nowe rekordy świata przelot 1925 km i czas lotu 34 godziny 45 minut. W 1901 roku jako pierwszy przeleciał nad Morzem Śródziemnym z Tulonu do Algieru. Do 1903 roku na balonach przeleciał 20 000 km w 861 godzin. W 1905 roku przyczynił się do powstania Międzynarodowej Federacji Lotniczej FAI której zadaniem było rejestrowanie rekordów lotniczych i organizacja zawodów międzynarodowych. Pierwsze loty samolotów w Europie nie pozwoliły Francuzowi pozostać z boku, uzyskał dyplom pilota samolotu. W 1907 roku skonstruował własny samolot. Podczas I wojny zmobilizowany służył jako obserwator balonowy. Przez pewien czas był szefem pilotów i kierownikiem w jednej z wytwórni lotniczych.

W latach 1905-1924 był wiceprezydentem FAI, w latach 1924-1930 pełnił funkcję prezydenta FAI. Zginął w wypadku lotniczym 19 kwietnia 1930 roku nad Nowym Jorkiem. Za wyczyny sportowe udekorowany wieloma odznaczeniami, otrzymał między innymi Order Legii Honorowej. Po śmierci pilota FAI ustanowiła Medal Henri de La Vaulx przyznawany za pobicie lotniczych rekordów świata.


Oprac. Jacek Waszczuk