Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


 

Do 10 pasażerów

Robinson R44

Niewielki, jednak bardzo wygodny śmigłowiec zabierający na pokład 3 pasażerów. R44 Raven I został stworzony dla wymagających klientów doceniających możliwość szybkiego przemieszczania. Jego zgrabna konstrukcja, imponująca prędkość lotu i nieporównywalna niezawodność stwarzają doskonałe rozwiązanie komunikacyjne. Śmigłowiec jest zaliczany do bezpiecznych i komfortowych rozwiązań dla lotów krajowych i międzyregionalnych.

Robinson R44
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 240 km/h
Zasięg: 600 km
Ilość pasażerów: 3

 

Eurocopter EC 120

Śmigłowiec Eurocopter pozwala na zabranie na pokład 4 pasażerów i jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które szybko chcą podróżować po Polsce i Europie nie korzystając z lotnisk. Zwraca uwagę bardzo wygodną, obszerną i dobrze wyciszoną kabiną. Posiada nowoczesne wyposażenie nawigacyjne oraz liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo i parametry lotu.
Eurocopter EC 120
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 200 km/h
Zasięg: 700 km
Ilość pasażerów: 4

Bell 206 Jet Ranger

Pasażerska wersja bardzo popularnego śmigłowca. Posiada 4 miejsca. Do dziś wyprodukowano ponad 7000 egzemplarzy pięciomiejscowej wersji Jet Ranger. Bell 206 to śmigłowiec lekki ogólnego zastosowania o konstrukcji klasycznej, z podwoziem płozowym i dwupłatowymi wirnikami, głównym i ogonowym. Należy do najbezpieczniejszych w swojej klasie. Swoja popularność zawdzięcza również relatywnie niskim kosztom eksploatacji. Doskonale sprawdza się w podróżach międzyregionalnych.
Bell 206
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 180 km/h
Zasięg: 500 km
Ilość pasażerów: 4

Cessna 310

Samolot korzystający z lotnisk o powierzchni utwardzonej. Zabiera na pokład 4 pasażerów. W swojej klasie wyróżnia się przede wszystkim niskimi kosztami operacyjnymi i szybkością, co pozwoliło mu zdominować rynek samolotów dwusilnikowych. Cessna 310 jest bardzo często używana przez firmy zajmujące się czarterami, na całym świecie. Posiada cztery wygodne fotele w układzie rzędowym. Jego zasięg i osiągana prędkość umożliwia odbywanie lotów regionalnych oraz krajowych.
 
Cessna 310
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 340 km/h
Zasięg: 1600 km
Ilość pasażerów: 4

Bombardier CL300

Średniej wielkości odrzutowiec klasy biznes. Konstrukcja została zaprezentowana w 1999 roku podczas Salonu Lotniczego w Paryżu. Sześć luksusowych foteli VIP. Zabiera na pokład 9 pasażerów. Doskonale sprawdza się na niewielkich lotniskach. Często eksploatowany przez firmy i prywatnych właścicieli, jest ceniony za doskonałe parametry lotu i zasięg, który umożliwia odbywanie tras międzykontynentalnych.
Bombardier CL300
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 850 km/h
Zasięg: 5914 km
Ilość pasażerów: 4

Cessna Citation 525 (CJ1)

Komfortowy samolot w klasie light jet. To jedna z lepszych propozycji w swoim segmencie zapewniająca komfortowe i sprawne podróżowanie na trasach europejskich. Jest znacznie lepiej wyciszony oraz szybszy od swoich poprzedników z lat '90. Chętnie kupowany do flot korporacyjnych ze względu na atrakcyjne warunki eksploatacji.
Cessna 525
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 720 km/h
Zasięg: 2500 km
Ilość pasażerów: 5

Learjet 35

Samolot klasy light jet, zabierający na pokład do 8 pasażerów. Zaliczany do samolotów oferujących wysoki komfort podróży, w tym szczególnie wytrzymałość na turbulencje i wyciszenie. Zasięg pozwala na osiąganie celów kontynentalnych. Jest jednym z najszybszych jetów w swojej klasie, często używany przez floty korporacyjne.
Learjet 35
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 800 km/h
Zasięg: 4400 km
Ilość pasażerów: 6-8

Citation Jet 2

Przedstawiciel nowej generacji odrzutowców i następca udanego Citation 1. Zabiera na pokład do 7 pasażerów. Obszerny przedział bagażowy i kabina o długości 6 metrów. Wysokiej klasy wyposażenie nawigacyjne oraz dobre parametry lotu czynią z niej doskonały samolot do podróży kontynentalnych. Urządzenie wnętrza odpowiada wymaganiom stawianym odrzutowcom klasy biznes, posiada również pojemny luk bagażowy. Citation Jet 2 jest kolejną maszyną z serii Citation wyprodukowaną przez amerykańską Cessnę.

Citation Jet 2
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 730 km/h
Zasięg: 2800 km
Ilość pasażerów: 7

Learjet 60

Jeżeli chcą Państwo polecieć jeszcze szybciej, wyżej i dalej, proponujemy skorzystać z LearJet 60. Dzięki jego zasięgowi, wynoszącemu 4.200 kilometrów, a także dzięki jego wysokiej prędkości przelotowej, zapewnia osiągnięcie każdego celu w Europie bez międzylądowań. Kabina zaskakuje komfortem i przestronnością tego odrzutowca - wyposażona została w m.in. w wygodne fotele dla siedmiu do ośmiu osób.
Learjet 60
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 850 km/h
Zasięg: 4200 km
Ilość pasażerów: 8

Cessna Citation XLS

Nowoczesny odrzutowiec w klasie midsize jet. Zabiera na pokład 8 pasażerów. Posiada luksusową kabinę pozwalająca na swobodne poruszanie się wewnątrz samolotu, o wysokości porównywalnej z samolotami typu Challenger. Wyposażony m.in. w system Dual DVD oraz Airshow 400 umożliwiający śledzenie przebiegu lotu i telefon satelitarny Iridium. Największą zaletą tej maszyny jest jej prędkość przelotowa, co lokuje Cessne XLS na wysokiej pozycji w swojej klasie.
Cessna XLS
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 795 km/h
Zasięg: 3270 km
Ilość pasażerów: 8

Cessna 421

Samolot śmigłowy przeznaczony do lotów krótko i średnio - dystansowych. Zabiera na pokład od 6 do 8 pasażerów. Wyposażony w nowoczesną awionikę, radar pogodowy i barek. Wnętrze klubowe wykończone w skórze, z dodatkowym wygłuszeniem. Jeden z najczęściej używanych samolotów do transportu ludzi, cieszy się dobrą opinią ze względu na bezpiecznego oraz komfort lotu. W konstrukcji kabiny zastosowany został system zapewniający skutecznie wyciszenie. Przystosowany do lotów w każdych warunkach pogodowych, z wyjątkiem silnego oblodzenia.
Cessna 421
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 350 km
Zasięg: 1600 km
Ilość pasażerów: 8 

Cessna Citation Bravo

Samolot należący do najnowszej generacji w klasie Business-Jet. To luksusowy odrzutowiec doskonały do średniodystansowych podróży na najwyższym poziomie. Posiada komfortową kabinę, w której przygotowane są miejsca dla 7-8 osób. Posiada komfortowe wyposażenie i wysokiej klasy sprzęt audiowizualny w przestronnej i wyciszonej kabinie. Parametry loty oraz zasięg powodują, że jest to maszyna świetnie sprawdzająca się w lotach kontynentalnych. Dodatkowo C550 Citation Bravo spełnia wszystkie surowe kryteria Europejskiego Prawa Lotniczego.
Cessna Bravo
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 750 km/h
Zasięg: 3500 km
Ilość pasażerów: 8

King Air B200

King Air B200 oferuje optymalną kombinację: ekonomicznej podróży i doskonałych osiągów również przy startach i lądowaniach na stosunkowo krótkich pasach startowych. Idealny dla lotów kontynentalnych. Zabiera na pokład 9 pasażerów. Doskonale urządzone obszerne wnętrze oraz skuteczna izolacja akustyczna i pozwalają zapomnieć o niedogodnościach podróży.
King Air B200
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 580 km/h
Zasięg: 3 000 km
Ilość pasażerów: 9

Cessna Citation V

Samolot odrzutowy produkcji amerykańskiej przeznaczony do pokonywania lotów średniodystansowych. Zaprojektowany do zastosowań biznesowych, posiada nowoczesne systemy nawigacyjne. Może zabrać na pokład maksymalnie 9 pasażerów. Wnętrze klubowe wykończone w skórze, dodatkowe wyciszenie zapewniają zastosowane rozwiązania konstrukcyjne w tym m.in. kabina ciśnieniowa. Posiada wysokie parametry lotu, co stawia go wśród najbardziej atrakcyjnych jednostek w swojej klasie. Przystosowany do lotów w każdych warunkach pogodowych.
Citation V
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 820 km/h
Zasięg: 3500 km
Ilość pasażerów: 9

 

Challenger 300

To bardzo dobra propozycja w segmencie midsize business dedykowana lotom na trasach europejskich lub coast-to-coast w podróżach za oceanem. Maszyna zapewnia wysoki komfort podróżowania i zabiera na pokład do 9 pasażerów, którym zapewnia doskonałe warunki do wypoczynku i pracy. Bez problemu ląduję na większości europejskich lotnisk.
Challenger 300
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 850 km/h
Zasięg: 5740 km
Ilość pasażerów: 8-9

 

Learjet 45

Jet klasy midsize zabierający na pokład do 9 pasażerów. Jest przeznaczony do lotów kontynentalnych, oraz zapewnia wysoki komfort podróżowania i łatwość lądowania na większości europejskich lotnisk.
Learjet 45
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 800 km/h
Zasięg: 4300 km
Ilość pasażerów: 9

Od 11 do 50 pasażerów

Hawker 700/800

Wygodna i komfortowa maszyna klasy midsize. Zabiera na pokład do 13 pasażerów. Hawker jest ceniony ze względu na komfortowe i przestronne wnętrze oraz obszerna przestrzeń bagażową. Przeznaczony do lotów kontynentalnych oraz często spotykany we flotach korporacyjnych.
 

Hawker 700_800
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 745 km/h
Zasięg: 4725 km
Ilość pasażerów: 13

 

Gulfstream IV SP

To najlepszy obecnie odrzutowiec biznesowy o zasięgu międzykontynentalnym, którego parametry nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Na pokład zabiera 13 pasażerów, którzy mają do dyspozycji luksusowo wyposażone wnętrze wyciszonej kabiny. Jest stałym elementem floty powietrznej sił zbrojnych wielu państw oraz flot korporacyjnych. Ważna cechą jest wysoka odporność na turbulencje oraz wysoki poziom bezpieczeństwa lotu.
 
Gulfstream IV
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 840 km/h
Zasięg: 7 800 km
Ilość pasażerów: 13

Embraer Legacy

Ten samolot to wszystko czego można oczekiwać od dużego jeta. Doskonale urządzone wnętrze oraz wysoki komfort lotu w tym wyciszenie i odporność na turbulencje, czynią go jednym z chętniej kupowanych jetów w ostatnich latach. Przeznaczony do lotów kontynentalnych bez problemu ląduje w większości portów europejskich.

Embraer Legancy
Opis techniczy:
Prędkość: 834 km/h
Zasięg: 3019 km
Ilość pasażerów: 13

Falcon 2000

Falcon 2000 jest biznesowym odrzutowcem, konstrukcji francuskiej wyposażonym w szeroką kabinę pasażerską, dwukrotnie większą niż w samolotach Cessna Citation X. Posiada zoptymalizowane mocowanie silnika do kadłuba, co minimalizuje drgania przenoszonych do kabiny pasażerskiej, oraz poziom hałasu. Wnętrze posiada luksusowe wyposażenie z możliwością dowolnego ustawienia foteli. Falcon może służyć również jako w pełni wyposażone biuro dla 10 osób, dzięki posiadanym systemom łączności (telefon satelitarny, internet).

 
Falcon 2000
Opis techniczny:
Prędkość: 891 km/h
Zasięg: 5600 km
Ilość pasażerów: 13

Falcon 900B

Potężna maszyna o zasięgu międzykontynentalnym. Samolot ten jest jednym z nielicznych jetów posiadających trzy silniki. Luksusowe wnętrze tego samolotu pozwala zarówno zajmować się sprawami biznesowymi jak i miło spędzać czas z rodziną bądź przyjaciółmi.

Falcon 900B
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 927 km/h
Zasięg: 7 116 km
Ilość pasażerów: 13-15 

Challenger 600/601/604

Luksusowa propozycja w klasie heavy jet. Challenger serii 600/601/604 to jedna z najpoważniejszych propozycji do lotów międzykontynentalnych, zabiera na pokład do 18 pasażerów. Wnętrze maszyny potwierdza panującą o niej opinię, nie było tam miejsca na kompromisy. Podczas długich lotów zapewnia wszystko co potrzebne do pracy, komunikacji i wypoczynku.

Challenger 600 601 604
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 880 km/h
Zasięg: 6230 km
Ilość pasażerów: 16 

Gulfstream G200

Luksusowy jet klasy heavysize, przeznaczony do lotów międzykontynentalnych. Zabiera na pokład od 10 do 18 osób, przy mniejszej ilości pasażerów można zaaranżować go do celów konferencyjnych. To jeden z najlepszych samolotów w wyższej klasie, doceniany przez pasażerów biznesowych i polityków.

Gulfstream G200
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 740 km/h
Zasięg: 670 km
Ilość pasażerów: 10-18

Jetstream 32

Samolot turbośmigłowy o regionalnym zasięgu. Zabiera na pokład 18 pasażerów. Samolot przeznaczony jest do krótszych lotów regionalnych. Osiąga prędkość przelotową 500 km/h. Wykorzystywany jest przez regionalne linie lotnicze na mniej uczęszczanych trasach.
 

Jeststream 32
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 500 km/h
Zasięg: 1185 km
Ilość pasażerów: 18

Global Express

Global Express to jeden z dużych jetów o największym zasięgu. Może pokonać bez tankowania trasę Nowy Jork - Tokyo. Samolot ten może połączyć dowolnie dwa punkty na ziemi tylko z jednym międzylądowaniem. Samolot gwarantujący największą prędkość oraz najwyższy komfort lotu ze wszystkich samolotów biznesowych. W tej klasie samolot ten porówywany jest z Airbus Corporate Jet oraz Boeing Business Jet.

Gloal Express
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 950 km/h
Zasięg: 11400 km
Ilość pasażerów: 8-19

Dornier 328

Turbośmigłowy samolot pasażerski bardzo popularny wśród europejskich przewoźników. Bardzo dobrze sprawdza się na trasach europejskich, rozwijając prędkość przelotową ok. 600 km/h co jest dość dobrym wynikiem w tej klasie. Zastosowana awionika umożliwia lądowanie na większości europejskich lotnisk. Dornier 328
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 600 km/h
Zasięg: 1850 km
Ilość pasażerów: 32

Saab 340

SAAB 340 jest turbośmigłowym samolotem sprawdzającym się na trasach europejskich. Zabiera na pokład 34 osoby, do dyspozycji których pozostaje wnętrze z rozkładem foteli 2+1 oraz standardowe wyposażenie klasy ekonomicznej. Polecamy ten samolot organizatorom wyjazdów zagranicznych oraz imprez integracyjnych.
 
Saab 340
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 500 km/h
Zasięg: 2600 km
Ilość pasażerów: 34

ATR 42 - 500

Następca znanego pasażerom samolotu ATR 42-300. Wersja 42-500 odznacza się wyższym komfortem podróżowania w tym. m.in. efektywniejszym wyciszeniem. Rozwija również wyższą prędkość. ATR 42-500, ze względu na zasięg jest samolotem doskonale sprawdzającym się na trasach krajowych. W nowej wersji zmianie uległo wnętrze, w tym. m.in. powiększono skrytki na bagaż podręczny, zastosowano fotele tłumiące drgania. Samolot mieszczący 46 pasażerów, stanowi w swojej klasie jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji.

ATR 42
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 550 km/h
Zasięg: 1200 km
Ilość pasażerów: 46

Saab 2000

Jeden z najszybszych samolotów turbośmigłowych na rynku. Bez problemu osiąga prędkość ponad 650 km/h. Saab 2000 posiada 47 miejsc - wszystkie w klasie ekonomicznej, ustawione w konfiguracji 2+1, co daje specyficzną trochę kameralną atmosferę. Produkowany w również z innym wersjami wyposażenia wnętrza. Seryjnie wyposażony w wysokiej klasy sprzęt nawigacyjny, dzięki czemu jest mile widzianym gościem na większości europejskich lotnisk. Jest samolotem średniego zasięgu doskonale sprawdzającym się na trasach europejskich.

 
Saab 2000
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 660 km/h
Zasięg: 2868 km
Ilość pasażerów: 50

Fokker 50

Bardzo udana konstrukcja z długa tradycją. Powszechnie wykorzystywany przez przewoźników na bliskim wschodzie oraz przez lotnictwo wojskowe niektórych krajów europejskich. Fokker 50 jest samolotem turbośmigłowym zabierającym na pokład do 50 pasażerów. Doskonale sprawdza się na średnich dystansach.
.
Fokker 50
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 425 km/h
Zasięg: 2000 km
Ilość pasażerów: 50

Od 51 do 150 pasażerów

ATR 72

Samolot bliźniaczo podobny do ATR 42-500. W stosunku do wersji 42-500 jest większy, gdyż zabiera 70 pasażerów przy większym zasięgu. Istotną różnicę stanowi zastosowany ze względu na większe gabaryty mocniejszy napęd. Komfort podróżowania oraz wyposażenie wnętrza są takie same w obu samolotach.

 

ATR 72
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 526 km/h
Zasięg: 1500 km
Ilość pasażerów: 70

 

Dehavilland Dash 8

Dwusilnikowa maszyna średniego zasięgu klasy medium. Zabiera na pokład w zależności od wersji do 70 pasażerów, którym zapewnia wysoki komfort podróży. Samolot jest również używany w lotnictwie wojskowym w m.in Kanadzie. Ceniony przez pilotów i operatorów za niska awaryjność.
 
 
Dehavilland Dash 8
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 530 km/h
Zasięg: 2000 km
Ilość pasażerów: 70

Fokker 70/100

Jeden z najbardziej popularnych w swojej klasie samolotów, będący częścią flot większości dużych przewoźników. Posiada dwa silniki odrzutowe oraz zabiera na pokład ok. 100 pasażerów. Konstrukcja sięga początków lat ’80, i od początku produkcji cieszył się dużym zainteresowaniem. Rekomendowany do lotów o zasięgu kontynentalnym.



Fokker 70
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 755 km/h
Zasięg: 3100 km
Ilość pasażerów: 80-106

Bae-146 - Avro RJ

Brytyjski odrzutowiec pasażerski klasy medium. Zaprojektowany na początku lat ‘80 jako maszyna skierowana do przewoźników obsługujących trasy kontynentalne. Jest uznawany za jeden z flagowych produktów brytyjskiego przemysłu lotniczego. Zapewnia wysoki komfort lotu oraz w większości wersji posiada zaawansowaną awionikę.


 
Bae 146
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 750 km/h
Zasięg: 2000 km
Ilość pasażerów: 70-116

Boeing 737

Najpopularniejszy wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu na świecie, produkowany w wielu wersjach od 1967 przez firmę Boeing w USA. Jest to najczęściej produkowany samolot pasażerski wszechczasów: do tej pory w sumie zamówiono 6.160, a dostarczono 5.009 egzemplarzy. Boeing 737-500 posiada zasięg optymalny do lotów międzynarodowych – kontynentalnych. Posiada parametry lotu, które na standardowych dystansach zapewniają szybka podróż. Ze względu na swoje gabaryty oraz zastosowane systemy jest dość odporny na turbulencje. Występuje w wielu wersjach urządzenia wnętrza. Standardowo zabiera na pokład ok. 120 pasażerów, są jednak modele które posiadają 160 miejsc.

Więcej o Boeing 737
Boeing 737
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 800 km/h
Zasięg: 3500 km
Ilość pasażerów: 125

Powyżej 150 pasażerów

Airbus A319

Samolot pasażerski produkowany od połowy lat ‘90 roku przez europejskie konsorcjum Airbus. Zabiera na pokład do 156 pasażerów. Po Boeing’u 747 drugi najbardziej popularny samolot w swojej klasie. Ceniony za nowoczesna konstrukcję oraz wysokie parametry eksploatacji.



Airbus A319
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 901 km/h
Zasięg: 6800 km
Ilość pasażerów: 120-156

 

McDonnell Douglas MD83

Produkowany za oceanem samolot pasażerski klasy medium o zasięgu kontynentalnym, zapewniający bardzo przyzwoite parametry lotu. Wykorzystywany również do przewozów cargo. Używany przez m.in amerykańską marynarkę wojenną i włoskie siły zbrojne oraz kilku operatorów cywilnych w Europie.

MD83
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 811 km/h
Zasięg: 4600 km
Ilość pasażerów: 172

Airbus A320

Samolot pasażerski samolot średniego zasięgu, będący podstawą konstrukcyjną dla linii maszyn z serii w A318, A319 i A321. Uznawany za nowoczesna konstrukcję, ceniony przez pilotów za wysoki komfort lotu. Znajduje się we flotach wielu europejskich przewoźników.

A320
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 901 km/h
Zasięg: 3218-5310
Ilość pasażerów: 150-180

Boeing 757

Samolot ten przeznaczony do lotów długodystansowych zabiera na pokład 220 pasażerów. Samolot posiada standardowe wyposażenie i jest szczególnie często używany przez linie amerykańskie do lotów o zróżnicowanej długości od 500 do 7000 km. Maksymalnie może pomieścić 280 pasażerów.


 
Boeing 757
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 914 km/h
Zasięg: 7275 km
Ilość pasażerów: 220

Boeing 767

Jeden z najlepiej rozpoznawalnych produktów amerykańskiej firmy Boeing. Samolot odrzutowy o zasięgu międzykontynentalnym, doskonale funkcjonujący na trasach transatlantyckich. Posiada zasięg ok. 9000 km oraz zapewnia wysoki komfort podróży. W zależności od wersji zabiera na pokład do 225 pasażerów.

Boeing 767
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 900 km/h
Zasięg: 9000 km
Ilość pasażerów: 225

Airbus A330

Produkowany od początku lat 90 Airbus A330 jest szerokokadłubowym odrzutowcem średniej klasy. Charakterystyczna dla Airbusa konstrukcja umożliwia zabranie na pokład, przeciętnie ok. 250 pasażerów. Maszyna posiada dwa silniki odrzutowe, co czyni ja bardziej ekonomiczna w porównaniu do analogicznych samolotów w klasie międzykontynentalnej.

A330
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 870 km/h
Zasięg: 12500 km
Ilość pasażerów: 253

Airbus A310

Samolot pasażerski dalekiego zasięgu. Posiada konstrukcję szerokokadłubową, co znacznie podnosi jakość przedziału pasażerskiego i możliwości jego aranżacji. Cieszy się duża popularnością w swojej klasie, dzięki wysokiemu komfortowi lotu. Używany przez siły zbrojne oraz operatów lotniczych wielu państw europejskich.

A310
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 850 km/h
Zasięg: 7000 km
Ilość pasażerów: 280

Airbus A340

Czterosilnikowy samolot pasażerski, o napędzie odrzutowym i wysokich parametrach lotu. Posiada dość zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne, przez długi czas był samolotem o największym zasięgu. W największej dostępnej wersji zabiera na pokład 600 pasażerów.


a340
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 901 km/h
Zasięg: 15000 km
Ilość pasażerów: 31

Airbus A300

Samolot pasażerski dalekiego zasięgu, powstały w 1972 r. jako pierwszy produkt Airbus’a. Produkowany również w wersji cargo. Posiada niektóre rozwiązania konstrukcyjne, które równolegle zastosowano w słynnym francuskim Concorde. Bardzo popularny wśród operatorów lotniczych na całym świcie.

A300
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 880 km/h
Zasięg: 6600 km
Ilość pasażerów: 200-360

Lockheed L1011

Jeden z najlepiej rozpoznawalnych amerykańskich samolotów pasażerskich, wykorzystywany również przez europejskich operatorów.. Lubiany również przez filmowców, którzy często „zatrudniali” go w swoich produkcjach. Posiada zasięg międzykontynentalny oraz zapewnia wysokie parametry lotu.

Więcej o Lockheed L1011
L1011
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 917 km/h
Zasięg: 7500 km
Ilość pasażerów: 250-400

Boeing 777

Jest to największy na świecie dwusilnikowy samolot odrzutowy zabierający na pokład do 477 pasażerów. Posiada szerokokadłubową konstrukcję umożliwiającą różne wersje aranżacji przestrzeni pasażerskiej. Obecnie stanowi najlepsze rozwiązanie dla lotów międzykontynentalnych, oraz zapewnia wysoką odporność na turbulencje.
 
B777
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 905 km/h
Zasięg: 16000 km
Ilość pasażerów: 292-477

Boeing 747

Czterosilnikowy samolot klasy heavy, łatwo rozpoznawalny po charakterystycznym „garbie”, w którym mieści się górny pokład samolotu. Jest jednym z największych samolotów na świecie (obok Airbusa A380) oraz zapewnia wysoki zasięg lotu, umożliwiający loty międzykontynentalne, przy zachowaniu wysokiego komfortu podróży. Występuje również w wersji cargo oraz pół pasażerskiej.

Boeing 747
Opis techniczny:
Prędkość przelotowa: 917 km/h
Zasięg: 804-13357 km
Ilość pasażerów: 290-568