|
|||||
BAe-146-300 |
|||||
1. Historia modelu Brytyjski czterosilnikowy odrzutowy samolot pasażerski średniego zasięgu zaprojektowany przez British Aerospace. Jego pierwszy lot odbył się 3 września 1981. Od 1983 roku produkowany seryjnie. W 1992 roku zmodernizowany samolot produkowany pod oznaczeniem Avro RJ. W 1997 roku powstała wersja Avro RJX z nowymi silnikami (tylko trzy egzemplarze). |
|||||
2. Opis |
|||||
2.1. Konstrukcja Górnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej z usterzeniem w układzie T. Cztery silniki turbowentylatorowe w podwieszanych gondolach. Podwozie trójpodporowe, chowane w locie.
2.2. Wyposażenie 4 x Avco Lycoming ALF 502 R-5 o mocy 31 kN każdy. 2.3. Warianty |
|||||
|
|||||
3. Schemat | |||||
BAe 146-300 |
4. Dane techniczne
Typ Samolotu | BAe 146-100/200/300 |
Silnik, producent | Avco Lycoming ALF 502 R-5 - 31 kN, Honeywell |
Maksymalna moc | 4 x 31 kN |
Samolot | odrzutowy samolot pasażerski średniego zasięgu |
Wymiary | |
Rozpiętość | BAe-146-100 - 26.34 m
BAe-146-200 - 26.34 m BAe-146-300 - 26.34 m |
Długość |
BAe-146-100 - 26.16 m BAe-146-200 - 28.55 m BAe-146-300 - 30.99 m |
Wysokość |
BAe-146-100 - 8.61 m BAe-146-200 - 8.61 m BAe-146-300 - 8.59 m |
Masy | |
Masa własna |
BAe-146-100 - 23 300kg BAe-146-200 - 23 800kg BAe-146-300 - 24 800kg |
Masa startowa |
BAe-146-100 - 38 102kg BAe-146-200 - 42 184kg BAe-146-300 - 44 225kg |
Osiągi Śmigłowca | |
Prędkość podróżna |
BAe-146-100 - 750 km/h BAe-146-200 - 750 km/h |
Prędkość maksymalna |
BAe-146-100 - 890 km/h BAe-146-200 - 890 km/h BAe-146-300 - 890 km/h |
Pojemność zbiorników paliwa |
BAe-146-100 - 11 728 l BAe-146-200 - 11 728 l BAe-146-300 - 11 728 l |
Zasięg |
BAe-146-100 - 2 174 km BAe-146-200 - 2 365 km BAe-146-300 - 2 181 km |
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}
- BAe 146-100 / Avro RJ70 – wersja o pojemności od 70 do 80 pasażerów