Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Fieseler / Niemcy

 

Model: Fi 103

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Bomba latająca z jednym silnikiem odrzutowym, z głowicą bojową i automatycznym sterowaniem (oblatany 10.12.1942 r.) pierwsze urządzenie zdolne do lotu po wyznaczonej trasie. Mobma FI 103 startowała z katapulty lub z samolotu nosiciela. Od 1943 r. wyprodukowno 32 000 egzemplarzy, 10 000 użyto przeciż Anglii (jako V-1, czyli broń odwetową). W ramach projektu Reichenberg powstała pilotowana wersja nazywana Fi 103 R Reichenberg.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  silnik pulsacyjny Argus As 014
Maksymalna moc  29,26 kN (2980 kG)
Uzbrojenie  ładunek wybuchowy o masie 847 kg
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 5,72 m
Długość  8 m 
Masy  
Masa własna
 2 180 kg
Maksymalna masa startowa  2 247 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  700 km/h
Zasięg  280 km/h

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}