Logowanie

Zdjęcie dnia

  • Marcin Jarosz

    Marcin Jarosz

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

Regulamin

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
 
beznazwy

 

3Xtrim -  Zakłady Lotnicze Sp.z o.o. jest producentem samolotów z siedzibą w Bielsku-Białej. Firma została założona przez inżyniera i mechanika samolotowego Adama Kurbiela w 1996 pod nazwą Wytwórnia Konstrukcji Lekkich i Naprawa - A. Kurbiel.Firma zatrudniła wielu pracowników z przemysłu lotniczego którzy wcześniej pracowali u producenta szybowców. Nazwa firmy została zmieniona na Zakłady Lotnicze 3Xtrim Sp. z.o.o w listopadzie 1999 r .3Xtrim koncentruje się na projektowaniu i produkcji samolotów ultralekkich takich jak 3X55 i 3X47, które po raz pierwszy poleciały w formie prototypów w 1996 roku. Nazwa firmy 3Xtrim ma odnosić się do projektu samolotów jest tj. "potrójne przycięte" (a dokładniej "triple-testy") podczas projektowania prototypów i produkcji, a także, że etapach samolot są przeznaczone na ekstremalne warunki. W języku angielskim nazwa firmy jest wymawiane  "Tree-Extreme".  W 2006r. firma otrzymała certyfikat na projekowanie, budowę oraz obsługę ultralekkich statków powietrznych. Firma prowadziła swoją działalność na terenie Bielsku-Białej, którą zakończyła w 2014

 

1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

logo

 

Ekolot jest polskim producentem samolotów z siedzibą w Korczynie. Firma została założona w 1995 roku i specjalizuje się w projektowaniu i produkcji samolotów ultralekkich. Głównym konstruktorem samolotów ultralekkich firmy Ekolot jest Jerzy Krawczyk który zaprojektował takie samoloty jak : JK-01, JK-05, KR-030.

 

 

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Lotnictwo ultralekkie zapoczątkowane zostało już we wczesnych latach osiemdziesiątych. Klasa samolotów ultralekkich została stworzona dla amatorskiego (niekomercyjnego) latania. Przepisy dotyczące konstrukcji różnią się w różnych krajach. W Polsce definicja na podstawie (ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 kwietnia 2005 r (Dz. U. z dnia 17 czerwca 2005 r.) w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy - Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków) brzmi: "statek powietrzny posiadający nieruchome powierzchnie nośne, sterowany aerodynamicznie w trzech stopniach swobody przez wychylanie powierzchni sterowych, wyposażony w co najmniej jeden zespół napędowy zapewniający samodzielny start i lot wznoszący, posiadający nie więcej niż 2 miejsca, prędkość przeciągnięcia lub minimalną w locie ustalonym w konfiguracji do lądowania nieprzekraczającą 65 km/h (35 knots) prędkości cechowanej (CAS) i maksymalną masę startową (MTOM) nie większą niż:
 
300 kg - dla samolotu lądowego jednomiejscowego
450 kg - dla samolotu lądowego dwumiejscowego

330 kg - dla amfibii lub wodnosamolotu jednomiejscowego, przy czym jeżeli jest on eksploatowany zarówno jako wodnosamolot i samolot lądowy, powinien spełniać odpowiednie wymagania w zakresie maksymalnej masy startowej (MTOM)
495 kg - dla amfibii lub wodnosamolotu dwumiejscowego , przy czym jeżeli jest on eksploatowany zarówno jako wodnosamolot i samolot lądowy, powinien spełniać odpowiednie wymagania w zakresie maksymalnej masy startowej (MTOM)"
Generalnie jednak:
masa startowa nie przekracza 450 kg prędkość minimalna nie większa niż 65 km/h prędkość przelotowa 200 - 250 km/h zasięg 2000 km zużycie 7 litrów na 100 km silnik o mocy 55 KM do 100 KM

     

    Ograniczenia masy startowej
    Kategoria ULLSposób operowania
    LądoweOperujące z wody lub amfibie
    Samoloty * jednomiejscowe 300 kg 330 kg
    jednomiejscowe wyposażone w spadochronowy system ratowniczy 315 kg 330 kg
    Samoloty dwumiejscowe 450 kg 495 kg
    dwumiejscowe wyposażone w spadochronowy system ratowniczy 472,5 kg 495 kg
    Śmigłowce i wiatrakowce jednomiejscowe 330 kg
    dwumiejscowe 495 kg
    Ograniczenia masy własnej
    Szybowce jednomiejscowe 80 kg
    dwumiejscowe 100 kg


    www.ulc.pl

    1 1 1 1 1 Rating 4.00 (3 Votes)

     

     

    AERO_ATAERO AT - zajmuje się projektowaniem, certyfikacją i wdrożeniem do produkcji niedrogich samolotów szkolno-turystycznych. Firma AERO posiada kompletną linię produkcyjną składającą sie z 15 przyrządów montażowych. Firma posiada certyfikaty na produkcję części i elementów do samolotów, m.in. Certyfikat Typu EASA na trzyłopatowe śmigło aeroelastyczne wykonane z kompozytu węglowego. Polska firma lotnicza Aero powstała w 1994 r. Prezesem i głównym konstruktorem firmy jest mgr inż. Tomasz Antoniewski (pierwszą jego konstrukcją, która powstała jeszcze przed założeniem firmy, był samolot AT-1). Od początku prowadzono w niej prace nad niedrogim i ekonomicznym samolotem służącym do latania rekreacyjnego oraz szkolenia podstawowego. W 1996 r. Tomasz Antoniewski opracował projekt samolotu AT-2, który pozostał w egzemplarzu prototypowym. W 1998 r. powstał samolot Aero AT-3, którego produkcję seryjną uruchomiono w 2000 r. w Centralnej Szkole Lotniczo-Technicznej Aeroklubu Polskiego.
    Właścicielem mieleckich zakładów Aero AT, produkujących samoloty treningowe AT-3, od czerwca 2013 roku jest chińska firma JiangSu LanTian Aerospace Industrial Park. Chińczycy deklarują inwestycje w produkcję oraz badania i rozwój nowych konstrukcji lotniczych. Chińczycy obiecują wsparcie zakładów znacznymi środkami finansowymi, dzięki czemu możliwe będzie utrzymanie wysokiego tempa produkcji samolotów i części zamiennych dla obecnych i nowych klientów, a także prowadzenie prac badawczo-rozwojowych.


    Na podstawie informacji udostępnionych przez wikipedia.org